Editura Publica
Colectia: Stiinte Sociale
Pret 49 lei
Titlu original: The Numerati
Cartea intr-un minut:
Transformarea oamenilor in numere s-a intamplat in epoca industriala si este deja istorie. Daca nu esti convins, vei remarca acest lucru dupa ce vei citi cartea.
Cronica DailyBusiness.ro
Daca suntem clienti, Numerati vrea sa cumparam mai mult, daca suntem angajati vrea sa ne creasca productivitatea, daca suntem pacienti vrea sa fim mai sanatosi, deci mai putin costisitori.
Primul pas al angajatorilor este sa ne descompuna in fragmente mici. Caracteristicile pe care le avem in comun cu altii pot fi comprimate in coloane si li se pot atribui numere.
Numerati ne poate administra in portofolii de oameni. Valoarea angajatilor va scadea sau va creste asemenea actiunilor dintr-un portofoliu.
Angajatii vor avea mai multe argumente pentru a deschide anumite usi. Isi pot programa mai bine cariera si pot negocia salarii mai bune.
Intr-un loc de munca definit de indicatori, angajatorii vor fi constransi sa foloseasca numerele pentru a-si sustine punctul de vedere.
[quote=]Numerati isi doreste in primul rand sa ne localizeze. Apoi vrea sa ne modifice comportamentul[/quote]
Lumea blogurilor a devenit valoroasa pentru marketeri datorita caracterului ei imediat. Tehnologiile automate analizeaza cuvintele bloggerilor. Parerile se schimba de la o zi la alta si chiar de la o ora la alta.
Ca sa afle daca reclama a ajuns la publicul tinta, compania trebuie sa ajunga dincolo de paginile de internet formale, la ceea ce spun despre produs bloggerii si retelele de socializare.
Numerati cauta tipare in date care descriu viata si comportamentul uman. Datele personale vor fi dezvaluite, dar nu si identitatea. Angajatorii ne folosesc ca instrumente pentru a ne analiza si a ne optimiza ca angajati.
Operatorii de sondaje politice strang date despre noi pentru a ne incadra in „galeti”. Advertiserii fac promotii pe masura valorilor noastre. Suntem incadrati in categorii bine definite ca angajati, cumparatori, pacienti sau alegatori.