- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Pastele va creste afacerile \”MOV\” cu aproape 50%

11 Apr, 00:01 • traian.badulescu
Marii retaileri si producatorii de alimente estimeaza, pentru perioada sarbatorilor pascale, vanzari de carne de miel, oua si vin (MOV) cu pana la 50% mai mari decat intr-o perioada obisnuita, in timp ce vanzarile de produse "de post" ar putea fi, surprinzator, in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Pastele va creste afacerile \MOV\ cu aproape 50%

Adriana Pita, sefa departamentului de comunicare al Real Romania, estimeaza ca in perioada sarbatorilor pascale, volumul vanzarilor magazinelor companiei va creste in medie cu 35-40% comparativ cu o perioada obisnuita a anului.

„Cele mai cautate produse sunt cele specifice sezonului, ca de exemplu carnea, ouale, legumele si fructele, bauturile (fie ca este vorba de bauturi alcoolice sau nealcoolice), dulciurile, dar si produsele de baza (faina, zahar, ulei). La sectiunea produse nealimentare, cele mai solicitate articole sunt desigur decoratiunile pentru masa pascala, dar si jucariile”, a precizat oficialul Real.

Carrefour Romania mizeaza, cu ocazia sarbatorilor de Paste din acest an, pe vanzari in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut la produsele specifice, ca oua, cozonac, vin si carne de miel, a declarat Andreea Mihai, director de marketing.

Vinul rosu este mai cautat in aceasta perioada decat cel alb

Ovidiu Gheorghe, presedintele Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), a declarat pentru DailyBusiness ca de regula, cu ocazia sarbatorilor de Paste si de Craciun, creste volumul de vanzari, in special pe vinurile rosii.

„Cresterile pot fi de 50% pentru marii producatorii, iar pentru cei mici, chiar de 100%, fata de o perioada medie”, a estimat presedintele PNVV.

Acesta a explicat ca vanzarile cresc in special pe segmentul vinului rosu datorita traditiei, acesta fiind asociat mai mult Pastelui decat soiurile de vin alb. Cu toate acestea, la nivelul vanzarilor anuale, cea mai mare pondere o detine vinul alb, de circa 60%, potrivit lui Ovidiu Gheorghe.

Presedintele PNVV a mai spus ca anul trecut, din datele pe care le are de la producatorii romani, piata vinului imbuteliat a crescut cu 10% in volum. „Ne asteptam la cresteri semnificative si pentru acest an, ca urmare a investitiilor mari in tehnologie, cu fonduri de la Sapard, a intrarii viei nobile pe rod, dar si a intensificarii promovarii marcilor de vin”, a adaugat Gheorghe.

Cei mai importanti producatori romani din piata de imbuteliate sunt Murfatlar, Jidvei, Cotnari si Vincon.

Patronate: Ouale nu se vor scumpi de Paste

Perioada Pastelui inseamna vanzari in crestere si pentru crescatorii de pasari. Ilie Van, presedintele Uniunii Nationale a Crescatorilor de Pasari din Romania (UNCPR), a declarat pentru DailyBusiness ca vanzarile de oua cresc in aceasta perioada cu 50%, fata de o luna obisnuita.

Totodata, Ilie Van a mentionat ca oferta de oua este cu 20-25% mai mare in acest an, in timp ce preturile sunt in scadere fata de anul trecut cu pana la 5%, la poarta fermei. „Pretul mediu la poarta fermei este in prezent de 0,2-0,21 lei/ou, iar anul trecut era de 0,22-0,23 lei/bucata”, a precizat Van.

Oficialul UNCPR a mai spus ca pretul oualor nu va creste de Paste, in acest an.

Si Andreea Mihai de la Carrefour a mentionat ca in perioada urmatoare, ouale nu se vor scumpi in magazinele operate in Romania de catre retailerul francez.

Vanzari in scadere la produsele de post, la Carrefour

„Pana in acest moment, vanzarile produselor speciale de post (soia si derivate din soia, pateurile vegetale, mezelurile vegetale) au inregistrat o evolutie negativa fata de aceeasi perioada a anului trecut, scaderile variind intre 10% si 30%”, a declarat pentru DailyBusiness Andreea Mihai.

Aceasta explica vanazarile in scadere la produsele de post prin cresterea pretului la produsele de baza, crestere care afecteaza bugetul astfel incat consumatorii diminueaza cheltuielile cu produse care nu sunt de stricta necesitate. „In acelasi timp cresterile de pret la produsele de post cum sunt legumele si fructele sau uleiul s-ar putea sa fi diminuat posibilitatile consumatorilor obligandu-i sa consume produse mai ieftine dar care nu sunt neaparat de post”, a adaugat Mihai.

Pe de alta parte, Adriana Pita de la Real estimeaza pentru articolele de post o crestere usoara a vanzarilor, de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pita spune ca in perioada postului se vand mai putin produsele de cofetarie, carne, produsele din carne (care nu sunt de post).

In ceea ce priveste aceste produse, Andreea Mihai de la Carrefour sustine ca anul acesta nu a remarcat scaderi importante.

Ilie Van de la Uniunea Crescatorilor de Pasari afirma, la randul sau, ca nici vanzarile de carne de pui nu sunt afectate de perioada postului in acest an.

Desi cu ocazia Pastelui vanzarile de carne de miel vor creste, afacerile cu carne de pasare, produs care ar putea fi considerat concurent, nu vor inregistra scaderi. „Sunt foarte multi romani care consuma carne de pui in loc de miel, de Paste”, a spus Van.