Pentru reabilitarea tronsonului Baia Mare – Sighetul Marmatiei s-au inscris Shapir, Aktor si Strabag. Lucrarile sunt estimate la 200,7 milioane lei.
Cele trei companii au depus oferte si pentru contractul de reabilitarea a segmentului Sighetul Marmatiei – Moisei, estimat la 232,4 milioane lei.
Aceste lucrari au atras si alti doi ofertanti, consortiul Spedition UMB-Tehnostrade, si Mochlos.
Pentru modernizarea celui de-al treilea tronson, Moisei – Iacobeni, concureaza Shapir, Aktor si Strabag, contractul avand o valoare estimata de 369,4 milioane lei.
Sumele nu includ TVA.
Lucrarile vor dura 24 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie. Proiectul este finantat de catre Banca Europeana de Investitii si de Guvern.
Toate companiile ofertante au avut, in ultimii ani, lucrari de drumuri in Romania.
Strabag a efectuat in Romania, anul trecut, lucrari de 165,5 miloane de euro. Grupul austriac a castigat anul trecut doua contracte din partea Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale, in valoare de 220 milioane euro, respectiv 89 de milioane euro, ambele in parteneriat cu firme romanesti. Strabag are pe plan local peste 1.200 de angajati.
Grupul Shapir a derulat mai multe proiecte de infrastructura in Romania, in ultimii ani, inclusiv pentru reabilitarea unui segment al DN 1.
Si Aktor a primit mai multe lucrari in Romania, participand de exemplu la largirea la patru benzi a unui tronson din centura Capitalei. De asemenea, Aktor a castigat anul trecut, impreuna cu grupul francez Vinci, constructia in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, insa consortiul a renuntat la contract.
Totodata, atat Mochlos cat si Spedition UMB si Tehnostrade au licitat pentru diverse proiecte in Romania, castigand unele dintre acestea. Cel mai recent exemplu este, in cazul firmelor controlate de Umbrarescu, castigarea unui contract pentru constructia a 10 km ai tronsonului de autostrada Timisoara-Lugoj, in partaneriat cu o firma din Italia.