Unilever a achizitionat brandul Sanex in decembrie anul trecut prin preluarea diviziei europene de gel de dus si detergenti a companiei Sara Lee Corp cu 1,69 miliarde dolari.
„P&G si Colgate au in mod clar puterea financiara pentru a prelua Sanex. Colgate incearca sa isi reduca dependenta fata de produsele pentru ingrijirea orala, in timp ce P&G a facut mai multe schimbari in cadrul portofoliului”, a declarat Jack Russo, analist la compania Edward Jones.
Initial grupul Unilever nu a vrut sa vanda divizia Sanex, insa a fost obligat de catre Uniunea Europeana, in baza legislatiei din domeniul concurentei.
„Sanex a fost brandul bijuterie al pachetului achizitionat de la Sara Lee. Este o pierdere uriasa pentru ei, intrucat Sanex este motivul pentru care au incheiat afacerea respectiva. Este o adevarata rusine pentru ei”, a declarat Andy Smith, analist la compania MF Global din Londra.
Unilever este al doilea cel mai mare producator de bunuri de larg consum din lume, iar in 2010 a raportat un profit net de 4,598 milioane de euro, cu 26% mai mare fata de 2009.
La sfarsitul anului trecut, P&G detinea numerar de 3,25 miliarde de dolari, iar Colgate de 490 milioane de dolari, potrivit presei internationale.