- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata de ice tea a crescut cu 60% in 2008, peste asteptari

31 Mar, 15:51 • traian.badulescu
Piata locala de bauturi racoritoare cu extract de ceai, ice tea, a crescut anul trecut cu 60%, intr-un ritm superior celui estimat anterior de jucatorii din industrie, de 38%, mentinandu-se astfel cel mai dinamic segment din categoria bauturilor racoritoare necarbonatate.
Piata de ice tea a crescut cu 60% in 2008, peste asteptari

Piata de ice tea din Romania, estimata la 250 mil. euro in 2007, este dominata de 2 mari jucatori, care detin 92% din total, respectiv Coca-Cola, cu brand-ul Nestea si PepsiCo, cu Lipton Ice Tea.

„Piata de ice tea a explodat. In perioada 2004-2007 a crescut anual cu peste 70%, iar anul trecut a avut un avans de 60%”, a spus Dana Iordache, director marketing bauturi necarbonatate la PepsiCo International.

Ea a adaugat ca, potrivit estimarilor agentiei de cercetare Canadean, in perioada 2008-2011, piata de ice tea va avea un ritm mediu ponderat de crestere de 20% pe an.

In ciuda acestor cresteri semnificative, Iordache apreciaza ca in Romania, consumul de ice tea este inca redus, situandu-se cu mult sub cel din tarile vestice sau chiar invecinate.

„Consumul de ice tea per capita este de pana la 2,5 litri in Romania, spre deosebire de Ungaria, unde este de 8 litri, sau de tarile din vest, in care depaseste 10 litri”, a explicat Iordache.

Jucatorii mici au pierdut din cota de piata

Oficialul PepsiCo International a mai spus ca principalii 2 jucatori din piata de ice tea si-au crescut cota de piata in ultimii ani, la 92%. In schimb, micii jucatori, care detineau in urma cu 3 ani intre 12-14% din piata, si-au redus ponderea la 8%.

Pepsi Lipton International a lansat in Romania Lipton Ice Tea de Zmeura – ceaiul rece cu aroma de zmeura, ce va fi disponibil in magazinele din tara incepand cu luna aprilie.

Iordache se asteapta ca noul produs sa genereze 10% din vanzarile Lipton pe piata locala in acest an, urmand sa concureze astfel cu cele mai bine vandute produse din aceasta marca.

De altfel, 40% din bugetul de promovare al Lipton va fi destinat exclusiv promovarii noului produs. Agentia care se va ocupa de promovarea acestuia este DDB Romania.

Campania integrata de comunicare va debuta in 5 aprilie si se va desfasura pe canale TV, outdoor, presa si Internet.

Lipton este o marca Unilever. Produsele Lipton Ice Tea sunt dezvoltate pe plan international sub umbrela Pepsi Lipton International Ltd., un joint venture intre PepsiCo si Unilever.

Produsele Lipton Ice Tea sunt imbuteliate si distribuite in Romania si Republica Moldova de catre Quadrant Amroq Beverages SA, membra a Pepsi Americas, sub licenta Pepsi Lipton International Ltd.

QAB SA este imbuteliatorul si distribuitorul autorizat al produselor sub marcile inregistrate PepsiCo (Pepsi, 7-UP, Mirinda, Mountain Dew, Evervess), precum si al propriilor produse, sub marcile Prigat si Roua Muntilor. De asemenea, este distribuitorul autorizat in Romania pentru bautura sport Gatorade (o marca a Stokely Van Camp, tot sub umbrela PepsiCo).