Romania si Bulgaria au fost de altfel pietele din regiune in care Praktiker a raportat cea mai mare scadere, de aproape 22%.
Grupul german a mai inregistrat scaderi si in pietele din Ungaria (-8,8%), Grecia (-6,1%) si Luxemburg (-5,1%).
Pe de alta parte, vanzarile grupului din Ucraina si Turcia au crescut semnificativ in 2010, cu 63%, respectiv 21,7%.
In total, vanzarile grupului din afara Germaniei au scazut cu 4,8% in 2010, pana la 996 mil. euro.
Grupul Praktiker nu se asteapta neaparat la o crestere a vanzarilor in 2011.
„Daca economia nu-si revine in Bulgaria si Grecia, vanzarile din aceste tari nu vor creste in acest an si vor afecta rezultatele diviziei internationale”, se mentioneaza in raportul Praktiker.
Grupul estimeaza ca vanzarile vor creste cu siguranta din 2012.
Produsul intern brut al Romaniei ar putea creste cu 0,7% in acest an si cu 4,9% in 2011, potrivit estimarilor Economist Intelligence Unit (EIU), citate de Praktiker.
De asemenea, consumul din Romania ar putea avansa cu 0,3% in 2011 si cu 4,9% in anul viitor, conform estimarilor EIU.
Principalii competitori ai Praktiker pe piata locala sunt Dedeman, Bricostore si Baumax.