Prima locomotivă verde din România care funcționează exclusiv cu biodiesel sau ulei vegetal

21 Sep, 18:31 • Redactia DailyBusiness
Inginerii craioveni au dezvoltat prima locomotivă din România care funcționează exclusiv cu biodiesel sau ulei vegetal, fără niciun adaos de motorină.
Prima locomotivă verde din România care funcționează exclusiv cu biodiesel sau ulei vegetal

Motorul locomotivei este complet ecologic, funcționează doar cu biodiesel sau ulei vegetal și are aceeași putere
și aceleași performanțe ca și un motor care funcționează pe bază de motorină.

Aceasta este soluția tehnică inovativă pe care care inginerii de la Reloc –
Electroputere VFU Craiova au identificat-o pentru motorul locomotivei Diesel
LDE 2100 CP, una dintre cele mai răspândite locomotive Diesel din România,
folosită atât la transportul de pasageri, cât și la cel de marfă.
 

La Craiova, de-a lungul timpului, au fost produse peste
2.000 de astfel de locomotive. Proiectul de cercetare este unic în România și
permite funcționarea motorului Diesel de locomotivă exclusiv pe bază de
biodiesel (B100) sau ulei vegetal pur, fără alte elemente în amestec.

Deși
motorul locomotivei nu mai folosește deloc motorină, acest lucru nu a dus la
scăderea performanțelor, permițând funcționarea în aceeiași parametri însă cu
emisii extrem de reduse ale dioxidului de carbon, a gazelor care produc efect
de seră și fără emisii de sulf.

Lucrările la motorul complet ecologic au fost realizate inginerii craioveni de la Centrul de excelență în
Proiectare-Cercetare-Dezvoltare din cadrul Reloc – Electroputere VFU Craiova,
angajați ai Grampet Group, cu o experiență valoroasă și cu înaltă calificare.
 

Misiunea specialiștilor care lucrează în acest centru de
excelență este să caute și să implementeze soluții inovative pentru optimizarea
consumului, creșterea fiabilității și a eficienței în exploatarea materialului
rulant.
 

Locomotiva a trecut deja printr-o serie de teste și reglaje
și au fost realizate și probe pe calea ferată pentru a vedea la lucru motorul,
iar rezultatele de până acum oferă motive de încredere pentru Grampet Group.
 

Testele vor continua în perioada următoare pentru a
monitoriza comportamentul motorului și în condiții meteo mai dificile, urmând
ca, la finalizarea tuturor probelor și verificărilor, soluția tehnică să fie
implementată în masă.

Reloc – Electroputere VFU Craiova, specializată în producția,
modernizarea și repararea de locomotive, este una dintre cele mai recente
achiziții în portofoliul Grampet Group. În doar trei ani de la achiziție,
numărul de angajați ai companiei a crescut de la 30 la aproximativ 600 de
persoane.