Vanzarile de bere ale URBB au crescut cu 2% in perioada mentionata, in timp ce Granini a avut o crestere de 4% in categoria bauturilor necarbonatate, a anuntat luni compania.
In primele sase luni, piata berii din Romania a inregistrat un declin de 11%, potrivit datelor asociatiei Berarii Romaniei.
Cele mai mari cresteri inregistrate anul acesta de companie au fost in august, cand volumul de bere vandut a crescut cu 19%, iar in cazul Granini avansul a fost de 13%.
In perioada iunie-august, Granini a cumulat 40% din totalul vanzarilor primelor noua luni ale anului aferente acestui brand.
Tot in iunie-august, compania a raportat cele mai mari vanzari si pe segmentul de bere. Vanzarile de bere au atins in cele trei luni aproximativ 50% din totalul vanzarilor pe acest segment din perioada ianuarie – septembrie 2010.
„In primele noua luni ale anului, Tuborg, Carlsberg, Skol si Guinness si-au dezvoltat cotele de piata pe segmentele pe care activeaza, iar Granini a avut o crestere de 4%”, a declarat Shachar Shaine, presedinte URBB & Carlsrom Beverage.
La nivelul pietei, singurul segment care a cunoscut cresteri este cel de produse importate.
In acest context, preferintele de consum ale anului 2010 s-au orientat mai putin spre segmentele superpremium si premium, in timp ce segmentele mainstream si local au avut cea mai redusa regresie procentuala.
In ceea ce priveste cota de piata a companiei, in perioada ianuarie – august 2010 aceasta a atins 10,4%. Pana la finalul anului, cota de piata estimata pentru bere este de 10,5%, lansarea sortimentului special Tuborg Christmas Brew fiind asteptata sa devanseze cu 3-5% vanzarile din 2009.
Conform unui studiu realizat de compania producatoare de bauturi, impactul recesiunii economice asupra resurselor financiare a facut ca romanii sa se orienteze spre ofertele promotionale de produse.
Astfel cei mai multi consumatori aleg sa cumpere produsele in functie de favorabilitatea fata de brand (36%), pe locul doi fiind la egalitate alegerea produselor in functie de pret si a produselor reci, in special pe timpul verii ( 17%).
Pe locul trei se afla alegerea produselor care au oferte speciale (7,4%), urmand ca ultimele doua locuri sa fie ocupate de achizitia in functie de reclama produsului sau de recomandarea vanzatorului si de plasamentul sau vizibilitatea produselor pe raft (3,5%)
URBB este unul dintre cei mai mari producatori de bauturi de pe piata locala, fiind prezent pe piata berii, a bauturilor racoritoare si recent, pe cea a apelor minerale.
Portofoliul companiei cuprinde exclusiv marci premium: pe piata berii marcile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten,Guinness si Kilkenny, Granini pe piata bauturilor racoritoare, precum si recenta lansata marca de apa minerala Bilbor.
Pe piata locala, URBB concureaza cu companii precum Ursus Breweries, Heineken Romania, Bergenbier si Romaqua Group.