In 2009, furnizorul global de tehnologie si servicii a obtinut vanzari de 38,2 miliarde de euro.
„Acesta este cel mai ridicat nivel atins de vanzarile anuale in istoria de 125 de ani a companiei”, a declarat Franz Fehrenbach (foto), presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH.
Se asemenea, profitul inainte de impozitare al companiei a revenit la nivelul tinta de 7- 8 procente din vanzarile anului 2010, dupa o pierdere de 1,2 miliarde de euro in anul anterior.
Principalii factori care au determinat aceasta crestere a companiei Bosch sunt: revenirea economiei globale, cresterea accelerata a productiei globale de autovehicule si accentuarea cererii de inginerie mecanica. In plus, s-a inregistrat un progres semnificativ in restructurarea zonelor care cauzau pierderi, iar pragul de rentabilitate a fost atins din nou in America de Nord.
In regiunea Asia Pacific, Bosch a obtinut o crestere nominala a vanzarilor de 42%, fata de anul anterior, generand, in premiera, vanzari de peste 10 miliarde de euro in aceasta regiune. In America de Sud, compania a inregistrat o crestere de 36%. In plus, vanzarile din America de Nord au crescut cu 27% si cele din Europa cu 16%, in ciuda nivelului extrem de dezamagitor din anul anterior.
„In Europa probabil ca nu vom atinge nivelul anterior crizei, din anul 2007, inainte de 2012 sau 2013. Continuam sa beneficiem de cresterea stabila a pietelor emergente din Asia si America de Sud, zone in care extindem prezenta companiei de mai multi ani. Acest lucru ne-a permis sa mentinem nucleul de angajati in timpul recesiunii, in Europa si in Germania, un lucru care este adeseori trecut cu vederea”, a spus Fehrenbach.
Crestere „de doua cifre” pentru toate diviziile
Anul trecut, simultan cu revenirea pe domenii si regiuni, toate cele trei divizii au inregistrat cresteri semnificative. Divizia de Tehnologie Auto a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, de 29%, pana la aproximativ 28 de miliarde de euro, de la 21,7 miliarde de euro.
Si vanzarile diviziei de Tehnologie industriala au crescut considerabil. De la nivelul anterior, de 5,1 miliarde de euro, acestea au crescut cu 27%, pana la 6,5 miliarde de euro. Peste 500 de milioane de euro din aceasta crestere se datoreaza primei consolidari a structurii actionariatului companiei Aleo solar AG, achizitionata de Bosch la finalul anului 2009.
Divizia Bunurilor de larg consum si echipamente de constructii, mai putin afectata de recesiune in 2008 si 2009, a inregistrat o crestere semnificativa, de aproximativ 10 procente, pana la circa 12,5 miliarde de euro (anul anterior: 11,3 de miliarde de euro).
Numarul de angajati a crescut cu aproximativ 12.800 in 2010
Pe parcursul anului 2010, numarul de angajati al Grupului Bosch a crescut pe plan global cu 4,7 procente, pana la aproximativ 283.500. La fel ca in cazul dezvoltarii pietei, cea mai puternica crestere a numarului de angajati a avut loc in regiunea Asia Pacific, unde au fost create aproximativ 7.500 de locuri de munca noi. In Germania, numarul de angajati a crescut cu aproximativ 1.900, pana la peste 113.600.
„In cazul in care ritmul de crestere se mentine, Bosch va avea aproximativ 300.000 de angajati pana la finalul anului 2011. Cautam peste 9.000 de persoane cu studii superioare, dintre care 1.200 doar in Germania”, a precizat Fehrenbach.
Toti angajatii Bosch de pe glob vor primi un bonus de fidelitate, acordat o singura data, pentru a marca cea de-a 125-a aniversare a companiei. Valoarea acestui bonus depinde de vechimea acestora. Suma totala a bonusului aniversar va ajunge la aproximativ 180 milioane de euro.
Cheltuielile pentru cercetare, dezvoltare si capital, in cretere
In 2010, compania Bosch si-a sporit cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare cu 11 procente. Acestea s-au ridicat la aproximativ 4 miliarde de euro (anul anterior: 3,6 miliarde de euro). Aproape jumatate din aceasta suma a fost investita in produse si servicii noi, care conserva resursele si protejeaza mediul inconjurator.
Cheltuielile de capital, de 2,4 miliarde de euro (anul anterior: 1,9 miliarde de euro), au fost utilizate pentru proiecte precum modernizarea fabricii de celule fotovoltaice din Arnstadt, Germania. In Coreea de Sud a fost deschisa o unitate de productie administrata in colaborare cu Samsung SDI pentru a produce acumulatori pentru autovehicule hibride si electrice, un nou centru de cercetare a fost inaugurat in Singapore si au fost puse bazele unui nou poligon de testare multifunctional in China.
Cresterea pe plan mondial va continua si in 2011
Pentru 2011, Bosch estimeaza o continuare a cresterii pe plan global. Totusi, compania va avea o crestere globala de doar 3,5 procente. Cel mai puternic impuls va continua sa vina de pe pietele emergente, cu cresteri medii mai mari de 6 procente. Spre deosebire de acestea, economia europeana va creste cu doar 1-2%, desi Bosch estimeaza cresteri de cel putin 2% pentru Germania.
Compania are multa incredere si in piata din SUA. Datorita cresterii nivelului exporturilor, a numarului de locuri de munca si cererii locale mai mari, Bosch estimeaza cresteri mai mari de 3 procente in Statele Unite ale Americii.
Cele mai importante riscuri prevazute de companie sunt consecintele crizei financiare si economice, care nu au fost inca surmontate, precum si fluctuatia cursurilor de schimb valutar.
„Europa trebuie sa dea acum dovada de solidaritate. Insa statele membre nu pot primi ajutor neconditionat”, a mai spus reprezentantul Bosch.
„In 2011, vanzarile Bosch vor depasi in premiera plafonul de 50 miliarde de euro”, a declarat Fehrenbach, „evident, presupunand ca nu apar scaderi neasteptate in economia globala”.