La sfarsitul lui 2010, volumul total al schimburilor bilaterale cu Germania a atins 14,119 miliarde euro, fata de 12,065 miliarde euro in anul 2009, adica cu 17,02 % mai mult decat in anul precedent, conform datelor statistice ale Oficiului Federal de Statistica din Wiesbaden, publicate de Ministerul Economiei.
Volumul importului a atins 7,43 miliarde euro, fiind cu 16,12 % mai mare decat in 2009.
Deficitul balantei comerciale a fost de 744,7 milioane euro, fata de 734,5 milioane Euro in anul 2009, marcand astfel o stagnare a cresterii deficitului in comertul bilateral.
Circa 60% din totalul volumului exportului pe piata germana, adica 4,04 miliarde euro, il reprezinta categoria masini, echipamente si componente din sectorul industriei constructiilor de masini, al industriei electrotehnice si electronice, precum si categoria autovehicule si componente auto.
Principalele piete germane pentru exportul romanesc in anul 2010 au fost Bavaria,Renania de Nord Vestfalia si Baden Wurttemberg, aceleasi landuri ca si in anul 2009.
Inregistrand in anul 2010 o crestere de 40%, livrarile industriei auto – care reprezinta 28,53% din totalul volumului de export – au atins un record de 1,9 miliarde euro (in conditiile in care numarul de autoturisme Dacia s-a redus cu circa 25-30% fata de anul
precedent, in urma scaderii cererii pe piata pentru toate marcile de autoturisme).
Aceasta inseamna ca livrarile de piese auto au crescut in anul 2010 cu peste 60%, existand in continuare un potential important pentru export pe acest segment de piata, principalii producatori avand capital majoritar german.
In anul 2010, exportul de aparate, echipamente electronice si electrotehnice si piese, reprezentand 18,39 % din totalul exportului, a depasit in pondere produsele livrate de industria constructiilor de masini, inregistrand 1,24 miliarde euro, cu 52,3% mai mult decat in anul 2009.
In acest context, trebuie mentionata activitatea concernului Nokia, care devine, prin volumul de export realizat, al doilea exportator roman dupa grupul Renault- Dacia.
In anul 2010, putem vorbi pentru prima oara de o crestere substantiala, cu 107% fata de anul precedent, a livrarilor de produse ale industriei farmaceutice, volumul exportului
atingand 173 milioane euro.
Trendul de scadere a exportului de confectii si textile a fost stopat in anul 2010, acesta inregistrand o crestere de 3,7% si atingand un volum de 569,5 milioane euro.
Piata germana a devenit in 2010 principala piata de desfacere pentru mobila romaneasca, livrarile directe depasind 215 milioane euro, cu 24,3% mai mult decat in anul precedent.
Se mentin livrari importante de mobila din Romania, care sunt comercializate pe piata germana, prin operatiuni de reexport, in special de furnizori din Olanda, Austria si Belgia.
Si in anul 2010, exportul de produse din mase plastice si cauciuc a crescut intr-un ritm ridicat (+42,4 %), depasind 319 milioane euro, principalii furnizori fiind concernul germande anvelope ?Continental? si producatorii de componente din mase plastice si cauciuc pentru industria auto.
Pentru prima oara in anul 2010, exportul de produse agricole a inregistrat o crestere substantiala, de 90,6 %, atingand peste 97 milioane Euro, acest sector, alaturi cel al produselor alimentare, beneficiind de un potential important de crestere a exportului
romanesc.
La 30 noiembrie 2010, numarul societatilor romanesti cu capital german s-a cifrat la 18.069 (locul 2 dupa Italia, cu o pondere 10,5% din totalul firmelor straine investitoare), iar volumul total al capitalului social subscris de aceste companii a atins 4,37 miliarde euro (locul 3, dupa Olanda si Austria), reprezentand 15,47% din totalul capitalului strain investit in Romania.