Astfel, 2011 va fi anul in care piata va continua sa urmeze un trend descendent , in timp ce somajul se va indrepta in directia opusa.
Oamenii vor avea tot mai putini bani, pe care ii vor orienta catre costuri inevitabile, cum ar fi utilitatile, a declarat Marius Melestru, directorul general al producatorului de cafea Strauss Romania.
Robert Redeleanu, directorul general al producatorului de conserve Scandia, imparte anul 2011 in doua etape. In prima jumatate a anului viitor va continua trendul descendent din a doua jumatate a lui 2010, dupa care va interveni o ameliorare ca urmare a reducerii somajului.
Directorul general al producatorului de lactate Albalact Alba Iulia, Raul Ciurtin, considera anul 2011 nu va fi foarte diferit de 2010, estimand, mai degraba, o stagnare a economiei decat iesirea din recesiune.
Albert Davidoglu, National Customer Development Director la Unilever, este rezervat in ceea ce priveste revenirea economiei in 2011.
El a declarat ca nivelul de incredere al populatiei a scazut de la 92 la 50, Romania avand cel mai mic nivel din Europa, iar acest lucru se va reflecta si in nivelul de consum. O cauza a previziunilor pesimiste facute de Davidoglu este restrangerea pietelor, dar si campaniile promotionale in exces, acolo unde volumele pietelor sunt limitate.
Bogdan Popescu, Head of Strategic Project Management Metro Cash&Carry Romania, este ceva mai optimist. Acesta crede ca oamenii ar trebui sa profite de aceasta perioada pentru a deveni mai inventivi si a gasi posibilitati de eficientizare a muncii.