„In raportul de acum un an, noi estimam comertul traditional la 55% din piata si marile lanturi la 45%. In urma investitiilor facute de marile retele, cuplat cu insolvente ale micilor magazine, comertul modern a depasit in acest an ca pondere pe cel traditional”, a spus Mircea, citat de Mediafax.
El a adaugat ca se asteapta ca retailul modern sa creasca si in anii urmatori.
Potrivit reprezentantului Consiliului Concurentei, „epoca investitiilor de tip green-field in comert nu mai este de actualitate, de acum fiind asteptate achizitii intre lanturile de retail.
„Ne asteptam sa se cumpere unele pe altele. In Germania sunt doar cinci lanturi, in Austria doua. Vom fi mult mai atenti la asemenea operatiuni de concentrare, vom avea obiectii si poate chiar refuzuri, dar asta mai tarziu”, a mai spus Mircea.
El a adaugat ca institutia pe care o reprezinta nu poate face reglementari in domeniu, ci doar recomandari.
„Vis-a-vis de plangerile legate de faptul ca preturile sunt prea mari in magazine, suntem inca mult sub media europeana, dar ele sunt mari pentru puterea de cumparare a romanilor. Ele pot fi scazute nu prin reglementari, ci prin concurenta”, a precizat Mircea.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei GfK, retailul modern va ajunge in 2015 la o cota de piata de 54% din consumul total de produse de larga folosinta.