Vanzarile Metro la nivel global au crescut cu 2,6% fata de 2009 pana la valoarea de 67,3 miliarde de euro. Ritmul de crestere al retailerului german in Europa de Est a fost si mai accelerat, ajungand la 7%.
In Europa de Est, divizia Metro Cash & Carry, „trendul de crestere a vanzarilor din primele noua luni a continuat si in trimestrul al patrulea. Astfel, cresterea vanzarilor din Romania si Grecia a fost semnificativ mai slaba, in schimb Rusia, Turcia si Ucraina au avut o crestere semnificativa a vanzarilor”, se arata in raport.
De asemenea, operatiunile Real in regiune au avut o crestere double digit (de doua cifre – n.r.), insa la nivel local vanzarile au scazut. „In Rusia si Turcia vanzarile au crescut dinamic, in timp ce conditiile macroeconomice din Romania au condus la o scadere a vanzarilor”precizeaza reprezentantii Metro.
In Europa de Est, vanzarile grupului au insumat aproape 17 miliarde de euro, in crestere cu 7,1% fata de 2009. La nivelul trimestrului al patrulea, in aceasta regiune, vanzarile au crescut cu 6,9%, potrivit raportului companiei.
La nivel de grup, vanzarile pe trimestrul 4 au crescut cu 1,6% pana la 19,7 miliarde de euro.
In Germania, vanzarile Metro Group au scazut cu 1,4% pana la 26,1 miliarde de euro, iar la nivelul ultimului trimestru declinul a fost de 2,6%, pana la 7,9 miliarde euro.
In Europa de Vest, vanzarile au crescut cu 2,8% pana la 21,5 miliarde euro, trimestrul al patrulea inregistrand un avans nesemnificativ de sub 1%.
Cea mai buna evolutie a fost inregistrata in regiunea Asia/Africa, unde vanzarile au crescut cu 17,1% pana la 2,7 miliarde euro, dupa ce in trimestrul al patrulea avansul a fost de aproape 30%.
Vanzarile totale ale diviziei Metro Cash & Carry au fost de 31,1 miliarde de euro, in crestere cu 1,6%, iar la nivelul trimestrului al patrulea avasul a fost de 2,1%.
Divizia de supermaketuri Real a avut vanzari de 11,5 miliarde de euro in 2010, in crestere cu 1,8% fata de 2009, dupa un avans de 1,2% pana la 3,3 miliarde de euro in ultimele trei luni ale anului.
Grupul german estimeaza un profit operational de 2,3 miliarde euro.
Metro opereaza in Romania cu doua divizii: hypermarketurile Real, respectiv lantul de magazine Metro Cash and Carry si Metro Punct. Potrivit ultimului exercitiu financiar pentru care exista date disponibile, Metro Cash and Carry a inregistrat in 2009 vanzari de 1,2 mld. Euro, iar divizia Real a raportat in acelasi interval o cifra de afaceri de 671 mil. euro.
Magnatul Ion Tiriac a adus in 1996 pe germanii de la Metro, acesta fiind si primul lant international de retail care a intrat pe piata romaneasca.