„Berea la PET s-a nascut in Romania. Acest produs se vinde destul de bine si in Bulgaria si s-a extins in Cehia, Ucraina si Rusia”, a spus van Karnebeek.
El a explicat ca romanilor le place sa imparta berea la masa, pe cand in tara din care provine el (Olanda – n.r.) fiecare bautor are propria sticla de bere si nu imparte cu nimeni.
„In cazul acesta, Romania vine cu un exemplu in care ii invata si pe cehi sa bea bere”, a afirmat van Karnebeek.
Cehia se afla pe primul loc in topul bautorilor de bere, cu un consum de 159 litri pe cap de locuitor in 2009, an in care in Romania consumul mediu era la aproape jumatate, respectiv 81 litri pe cap de locuitor.
In Romania, PET-ul detine primul loc in preferintele consumatorilor de bere, cu o pondere de 49,3%, urmat de sticla – 31,7%, de doza – 16% si de berea draught, cu o pondere de 3%.
Piata berii din Romania a scazut cu 3,5% anul trecut, ajungand la un volum total de 17 milioane de hectolitri.
Din Asociatia Berarii Romaniei fac parte companiile Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Goup, United Romanian Beweries si Ursus Beweries.