Santierul din Iancului: Roabe, lopeti, flori vestejite si muncitori cu mainile in sold (Fotoreportaj)

25 Oct, 13:45 • karina.popescu
Peisajul santierului de pe Soseaua Iancului din Bucuresti e tot mai sumbru pe zi ce trece, desi au trecut mai mult de 5 luni de la inceperea lucrarilor. Pare ca se inainteaza cu sapa si roaba. In plus, florariile lasa gunoiul direct pe trotuar, daca zona tot aduce cu un camp de lupta. Vezi cum arata “transeele” si ce atitudine au muncitorii.
Santierul din Iancului: Roabe, lopeti, flori vestejite si muncitori cu mainile in sold (Fotoreportaj)

Cam 9 muncitori erau la datorie pe la
9.30 in aceasta dimineata, pe portiunea din apropierea Pietei
Iancului.

Trei dintre ei stateau pe trotuar, la
intersectia dintre Soseaua Iancului si strada Magura Vulturului.

Unul muta cu lopata pamant de pe
trotuar in curtea blocului de pe colt. Ceilalti doi nu pareau sa aiba
o ocupatie, asa ca i-am intrebat cand a inceput santierul. “Cand a
inceput? Aaaa…pai…”

[b]Negura din amintiri si claritatea viitorului[/b]

“Acum cateva luni”, mi-am raspuns
singura si am primit imediat si confirmarea: “Da, da!”. “Dar
cand se termina?”, intreb iarasi. De data asta, lucrurile erau
clare: “A! La anu!”, raspund doi deodata.

Daca muncitorii erau in ceata, am
incercat sa aflu raspunsuri de la o vanzatoare de paine din zona.
Nici ea nu stia cand au inceput lucrarile (pare ca se lucreaza
dintotdeauna), dar a stiut cand se vor termina: “In august! Mi-au
zis mie baietii astia”.

Daca nu stii unde sa te informezi in
legatura cu stadiul lucrarilor si termenul de finalizare, pe teren
nici atat n-o sa gasesti detaliile respective. Panoul informativ al
santierului este blocat de placaje exact cat sa nu se vada data
inceperii si data finalizarii lucrarilor, dupa cum se poate vedea
intr-o fotografie.

Restul informatiilor sunt “la liber”:
denumirea obiectivului – Reabilitare sistem rutier cu linii de
tramvai Sos. Pantelimon si Sos. Iancului, beneficiar Primaria
Municipiului Bucuresti, proiectant general SC Viaproiect SRL,
constructor Asocierea Tehnologica Radion SRL, SC Tiab SA, SC
Viaproiect SRL, termen de executie a lucrarilor – 16 luni.

Mi-am continuat mica incursiune printre
transee, poduri, viermi din plastic si suruburi uriase rasarite din
pamant. Intr-una din fotografii se vede cum un copac sta sa cada pe
masinile parcate si cum un domn, probabil pensionar, asista aproape
senin la asta.

[b]9.30 dimineata, inca prea devreme pentru lucru[/b]

La fel de senin parea si un alt
muncitor, care privea cu o mana in sold trecatorii de pe trotuar.
Probabil a observat ca faceam fotografii si si-a luat o pozitie
onorabila.

Alti trei muncitori erau in „zona
colibelor”, destinata probabil pauzei de masa si depozitarii hainelor
si ustensilelor. Doi dintre ei stateau pur si simplu la masa, fara sa
manance si al treilea admira lumea care se grabea spre metrou.

Un alt muncitor statea in picioare cu
mainile in buzunare privind atent in directia magazinului Mega Image.
Am intrat sa cumpar o paine. Cand am iesit, pozitia lui si directia
privirii nu se schimbasera (vezi foto).

Relaxate sunt si florariile din zona, care nu se mai sinchisesc sa stranga resturile de flori si gunoiul. Toul e depozitat in gramezi la baza stalpilor de electricitate.

[b]Ce te faci cu bietii copaci[/b]

Cam asa arata fiecare dimineata in
zona. Va fi interesant sa vedem cum vor reusi acesti muncitori sa
tina copacii in pamat, atata vreme cat radacinile lor le sunt sapate
si taiate inconstient.

Nu o spun eu, o spune chiar primarul
Sorin Oprescu, care ii considera niste imbecili. Ca de-aia la orice
ploaie mai abundenta cad copaci. Pentru ca le sunt taiate radacinile,
in scopul de a lati cu cativa centimetri soseaua.

Oprescu a criticat acest mod de a face
lucrurile dupa ultima ploaie mare care s-a abatut asupra Capitalei.
La ce folos, daca practica e deja incetatenita?

Va avea si Soseaua Iancului pista de
biciclete, in sfarsit, cel putin asa ne promite Primaria. Dar cu
copacii ce ne facem?

Tronsonul care va fi reabilitat face
parte din proiectul de modernizare a soselei Iancului si Pantelimon
intre Piata Iancului si limita administrativa a orasului (comuna
Pantelimon). Scopul este reabilitarea celor doua artere majore
ale Capitalei, pentru asigurarea legaturii
intre inelul principal al orasului si drumurile DN 2, DN 3 si
autostrada A2.

Lucrarile au inceput la mijlocul lunii iunie si
constau in reabilitarea liniei de tramvai, a sistemului rutier, a
trotuarelor, a sistemului de iluminat public, a sistemului de
management al traficului, realizandu-se cu aceasta ocazie si
lucrarile necesare la retelele edilitare si reamenajarea spatiilor
verzi, inclusiv dotare cu mobilier urban. 

Cu aceasta
ocazie se va imparti trama stradala astfel incat linia de tramvai sa
fie conceputa ca banda unica pentru transportul public (tramvai,
autobuz) si banda de urgenta pentru vehiculele de interventie.

La ora actuala, sunt in lucru circa 75 de santiere in Bucuresti.