Compania a castigat de la inceputul acestui an 5% din piata locala, pe fondul diminuarii productiei unicului producator autohton si a reducerii ponderii importurilor din tari precum Spania, Italia sau Egipt. La sfarsitul anului 2009 compania a inregistrat o cota de piata de 10%, dupa numai cinci luni de activitate.
„Criza economica a determinat clientii sa acorde o mai mare atentie procesului de selectie a unui furnizor. Oamenii au cautat sa elimine orice riscuri asociate importurilor de la mari distante, de tipul timpilor mari de livrare, costurilor de transport ridicate sau a incertitudinilor privind diferiti producatori, ca urmare a problemelor economice din tara de origine”, a declarat Catalin Rotaru, country manager Kai Romania.
„In momentul de fata, 20% din totalul importurilor de gresie si faianta din Romania provin din Bulgaria. Volumele comercializate de Kai Ceramics pe piata autohtona au egalat cantitatile celor aduse din Spania si Italia, care au scazut puternic”, a adaugat Catalin Rotaru.
Ritmul de crestere al vanzarilor companiei a fost conform estimarilor de la inceputul anului. Compania isi propune pentru acest an un avans de peste 50% al cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent. Obiectivul companiei este sa atinga o cota de piata de 25% pana in 2012. Piata locala de gresie si faianta este evaluata in acest moment la un volum de 23-25 milioane de metri patrati.
Kai Group este cel mai mare producator de placi ceramice din Europa de Est, cu centre de productie situate in Bulgaria, la 140 km de Bucuresti. Acestea au o capacitate de productie de 18 mil. mp, peste jumatate din productie fiind destinata exportului in 19 piete europene. Compania este detinuta in proportie de 70% de fondul de investitii Advent International si isi propune sa devina liderul pietei locale in furnizarea de placi ceramice. Echipa Kai Group numara peste 1.200 de angajati.