- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Schimbare de lider pe piata de bricolaj: Austeritatea nu i-a priit lui Praktiker, Dedeman a urcat la cota 300 mil. euro

07 Jan, 12:11 • traian.badulescu
Vanzarile Dedeman, companie controlata de fratii Dragos si Adrian Paval, au trecut anul trecut de 290 mil. euro, ritmul de crestere depasindu-l pe cel bugetat la 15%, a declarat Dragos Paval pentru DailyBusiness.ro. Daca luam in calcul ca Romania s-a numarat printre pietele care au tras in jos vanzarile Praktiker la nivel global "din cauza masurilor de austeritate", iar incasarile subsidiarei din Romania au scazut cu 17,8% in primele noua luni ale anului la 153,5 mil. euro, rezulta ca noul lider al pietei de bricolaj dupa cifra de afaceri este Dedeman.
Schimbare de lider pe piata de bricolaj: Austeritatea nu i-a priit lui Praktiker, Dedeman a urcat la cota 300 mil. euro

Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii Praktiker Romania nu au oferit detalii privind nivelul vanzarilor companiei in 2010. Intr-un comunicat dat publicitatii joi de catre grupul Praktiker, se afirma ca „vanzarile din afara Germaniei au scazut din cauza masurilor de austeritate din Romania si Grecia, principalele piete ale companiei”.

Majorarile de taxe si taierile de salarii au dus „la reducerea consumului, inclusiv a celui de produse de bricolaj, fapt ce s-a compensat cu rezultatele pozitive din Ucraina, Turcia si Polonia”, potrivit comunicatului retailerului german.
[img=1097]Evolutia cifrei de afaceri a principalilor doi jucatori de pe piata locala de bricolaj, Praktiker si Dedeman (mil. euro)[/img]
In acelasi timp, lantul de magazine Dedeman, cu capital romanesc, s-a extins puternic in ultimii ani. Politica de investitii in cresterea retelei a facut ca Dedeman sa depaseasca in 2008 operatorul francez Bricostore, ajungand pe pozitia a doua.

In 2010, galopul Dedeman a continuat cu deschiderea a cinci noi magazine, reteaua ajungand la 21 de unitati.

„Dedeman si-a depasit estimarile de crestere de 15% pentru 2010, iar pentru acest an vizeaza o crestere de pana la 10%”, a spus pentru DailyBusiness.ro Dragos Paval (foto), proprietarul companiei.

„Pentru 2011, estimam o usoara crestere a afacerii, dar doar pe fondul extinderii retelei”, a spus oficialul Dedeman.

El a mentionat ca in acest an compania va deschide intre 3 si 5 magazine, in functie de aprobarile primite pentru construirea acestora.

In 2009, Dedeman a inregistrat o cifra de afaceri de 252 mil. euro.

Cu unitatea deschisa la finele lunii noiembrie la Resita, reteaua Dedeman a ajuns la 21 magazine. Compania mai are doua centre logistice si un parc auto propriu.

Spre comparatie, reteaua concurenta Praktiker numara in prezent 27 de magazine in Romania, retailerul german ramanand astfel lider dupa marimea retelei.

Dedeman are in plan ca pana in 2015 sa ajunga la un numar de 40 de magazine.

Principalii jucatori de pe piata locala de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, Ambient, Baumax, Obi, Mr. Bricolage si Hornbach.