- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Dedeman a urcat pe locul 2 in topul retailerilor de bricolaj, depasind Bricostore

10 Feb, 17:29 • Redactia DailyBusiness
Dedeman se claseaza pe locul 2 in topul retailerilor de bricolaj, cu o cifra de afaceri de 250 mil. euro in 2008, dupa Praktiker si inaintea Bricostore, a anuntat compania din Bacau.
Dedeman a urcat pe locul 2 in topul retailerilor de bricolaj, depasind Bricostore

Potrivit unor informatii aparute in presa, reteaua concurenta Bricostore a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 220 milioane euro.

Dedeman a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 250 miloane euro, in crestere cu 35% fata de 2007, iar pentru 2009 vizeaza mentinerea cifrei de afaceri, avand in vedere scaderea consumului pentru materialele de constructie si pentru amenajari interioare precum si cresterea competitiei.

Potrivit companiei, au fost depasite estimarile formulate la inceputul anului 2008, cand reteaua de distributie de materiale de constructii Dedeman din Bacau preconiza o crestere cu 15%, respectiv cu 25% dupa cifrele obtinute in primul semestru, raportate la 2007.

„Evolutia pozitiva a afacerilor se datoreaza, in principal, extinderii suprafetei de vanzare cu 17.500 mp prin deschiderea celor doua magazine din Constanta si Botosani, respectiv a maririi si diversificarii gamei de produse”, a spus Dragos Paval, presedintele Dedeman.

Reteaua Dedeman cuprinde 3 magazine in afara zonei Moldovei, respectiv in Targoviste, Constanta si Braila. In prima jumatate a acestui an, compania estimeaza ca vor fi finalizate lucrarile la alte 3 magazine – Bucuresti, Buzau si Iasi.

„Pana la finele anului 2009, vom deschide un al patrulea magazin, ajungand astfel la 16. De asemenea, am inceput demersurile pentru autorizarea lucrarilor de construire pentru alte 8 locatii, in orase in care avem achizitionate terenuri”, a precizat Dragos Paval.

El a mentionat ca decizia de demarare a lucrarilor va fi influentata de evolutia economiei.

„Extinderea retelei Dedeman, in 2009, va crea peste 500 locuri de munca, depasind astfel cifra de 3.000 angajati”, a mai spus Paval.

In prezent, reteaua are 12 magazine, strategia de extindere vizand 30 locatii pana in 2015.

Potrivit reprezentantilor companiei, scaderea cererii pe piata constructiilor, sustinuta de deprecierea monedei nationale in raport cu euro, precum si de dificultatile legate de creditare, vor amplifica efectele crizei financiare, determinand cresteri ale preturilor de vanzare pentru materialele de constructii, in vederea acoperirii costurilor.

In plus, reprezentantii companiei sustin ca, anul acesta, scaderea consumului de materiale de constructii va afecta in principal, magazinele de desfacere de mici dimensiuni, antreprenorii acestora fiind nevoiti sa le inchida.

„Avand in vedere perioada de recesiune economica, momentul in care piata de Do-it-yourself va ajunge la saturatie va fi dupa anul 2015, in conditiile unui ritm al extinderii temperat de dificultatile de finantare cu care se confrunta dezvoltatorii parcurilor de retail si ai centrelor comerciale”, a conchis Paval.

Pe piata locala de bricolaj mai sunt prezente companii ca Praktiker, Bricostore, Mr. Bricolage, Hornbach, bauMax si Obi.