- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Seful MiniMax Discount: Vrem sa crestem reteaua de magazine de 4 ori in urmatorii 3-4 ani

19 Aug, 00:01 • traian.badulescu
Rainer Exel, director general si actionar al companiei MiniMax Discount, a explicat intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro cum va creste reteaua de magazine de patru ori, pana la 100 de unitati in urmatorii 3-4 ani, si de ce a reorganizat sortimentatia prin introducerea unor produse noi, de marci renumite, cand tendinta in piata este de crestere a numarului de produse marca proprie.
Seful MiniMax Discount: Vrem sa crestem reteaua de magazine de 4 ori in urmatorii 3-4 ani

Rainer Exel este actionar si director general la compania romaneasca de retail miniMax Discount din 2003. Anterior, a activat timp de 20 de ani pentru concernul german Rewe, unde a ocupat succesiv pozitii in Germania si strainatate.

A contribuit la dezvoltarea lantului Penny Market in Italia si Spania, iar in 1996 a pornit cu o echipa de 4 oameni dezvoltarea pietei din Ungaria. In calitate de country manager a condus deschiderea a 120 de magazine Penny Market in numai 3 ani si jumatate si a marit numarul angajatilor la 1.950.

Din mai 2000 a inceput activitatea in Romania, planificand si coordonand dezvoltarea lantului de magazine tip discounter XXL Mega Discount, primul discounter din Romania, care a inclus mai multe deschideri in tara.

MiniMax Discount opereaza in prezent 26 de magazine de tip discounter, cu administratia centrala in Bucuresti, unde are un depozit de 15.000 mp. In primele sase luni ale anului, reteaua de magazine a inregistrat o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului trecut.

Pe piata locala, MiniMax Discount concureaza cu retele ca Penny Market si Plus Discount.

DailyBusiness.ro: Cand estimati ca veti atinge target-ul de a avea 100 de magazine in Romania?
Rainer Exel: In urmatorii 3-4 ani, poate si mai devreme, in functie de disponibilitatea locatiilor si dezvoltarea economica a tarii.

DB: Cu cate magazine vreti sa incheiati anul in Romania?
RE: Vizam sa incheiem anul acesta cu 35 de magazine operationale, din care, in acest moment, avem sigure spatiile necesare pana la atingerea pragului de 30. Dintre cele deschise anul acesta, 10 vor fi in centre comerciale.

DB: Extinderea de pana la finele anului se va realiza pe baza de parteneriate cu operatorii de centre comerciale?
RE: Da, dar si prin constructii noi pe proiectele noastre.

DB: Cum veti reusi sa atrageti clienti in magazinele din centrele comerciale, in conditiile in care discounterii concurenti ofera si locuri de parcare?
RE: Magazinele din centrele comerciale au obiectivele planificate pe baza traficului pietonal din mijlocul oraselor. Toti oamenii care ajung in aceste zone, vizand activitati de shopping inclusiv in celelalte magazine din jur, reprezinta practic potentiali clienti pentru noi. Nici nu ne-am propus sa atragem in aceste unitati consumatori din afara orasului, care sunt nevoiti sa strabata cu masina distante mari si au nevoie, implicit, de locuri de parcare. Pentru aceasta, ei se adreseaza intr-adevar direct magazinelor care le pun la dispozitie parcari.

DB: Ce va face sa credeti ca veti avea succes in locatii in care altii au esuat, de exemplu Fidelio in centrul comercial din Ramnicu Sarat al Wini Imobili?
RE: Ramnicu Sarat este un oras cu grad ridicat de somaj, deci este categoric potrivit mai degraba discounter-ului, si nu supermarketului, care „prin definitie” are costuri si preturi mai mari. In orase atat de sensibile la pret, discounter-ul este cea mai buna varianta de comert.

DB: Care credeti ca va fi viitorul conceptului de marca proprie in magazinele de tip discount din Romania?
RE: Ponderea marcilor proprii va creste si la noi, desi suntem discounter in special pentru alte brand-uri decat cele proprii. Cata vreme va creste cererea pentru produse bune si ieftine, vom dezvolta si marcile proprii.

DB: Ce pondere au in prezent produsele marca proprie in portofoliul total, dupa ce in partea a doua a anului ati inceput sa puneti accent pe alte branduri decat cele proprii?
RE: Ponderea produselor marca proprie in portofoliul MiniMax este acum de 3%, dupa ce anul trecut era de 8%.

DB: De ce ati apelat la aceasta strategie?
RE: Sunt consumatori care vor sa cumpere articole de marca. Stim cu totii deja ca Romania este o tara foarte sensibila la brand-uri, deci am incercat sa ne adaptam acestui specific.

DB: In orasele noi in care intrati, atrageti si angajati de la concurenta?
RE: Nu atragem activ angajati de la concurenta, pana in acest moment nu am intampinat dificultati in a ne recruta pe cont propriu angajatii pentru noile filiale. Numarul angajatilor care provin de la retele concurente se situeaza sub 1%.