„Noul Contract Colectiv de Munca a fost negociat si semnat ca urmare a aprobarii in sedinta Guvernului Romaniei din data de 17.03.2010 a Bugetului de Venituri si Cheltuieli pe anul 2010 al Companiei Metrorex, fara majorarea fondului de salarii, care se mentine la nivelul anului 2009″, potrivit Ministerul Transporturilor, citat de Mediafax.
Acest lucru nu exclude includerea majorarii altor beneficii, cum ar fi bonusuri, sporuri.
Radu Berceanu, ministrului Transporturilor, a declarat miercuri ca fondul de salarii va ramane neschimbat, poate un pic mai mic fata de anul trecut, insa sindicatele de la metrou doresc modificari prin mutarea unor sume de la sporuri si prime in salariul de baza.
Totodata, Guvernul si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii au ca obiectiv major modernizarea si dezvoltarea retelei de metrou din Municipiul Bucuresti, alocand importante resurse financiare necesare constructiei de noi statii si linii de metrou. Astfel, statiile Pajura si Parc Bazilescu de pe Linia 4 de metrou au ca termen estimat de punere in exploatare anul 2011. De asemenea, un obiectiv de importanta majora este constructia liniei 5 Drumul Taberei – Univesitate – Pantelimon si liniei 6 de legatura a retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, a caror executie va genera sute de locuri de munca, atat pe perioada executiei, cat si in timpul exploatarii.
Curtea de Apel Bucuresti a decis, in urma cu doua saptamani, ca greva angajatilor de la metrou, desfasurata in noiembrie 2009, a fost legala, instanta admitand contestatia sindicalistilor care, in repetate randuri, au sustinut ca acest conflict de munca ramane deschis.
Dupa decizia Curtii de Apel, sindicalistii au anuntat ca vor intra, in 18 martie, in greva generala, cerand o majorare a fondului de salarii cu 3,7% si conditii mai bune de munca.
In noiembrie 2009, angajatii de la metrou au fost in greva timp de doua zile, revendicarile vizand o majorare salariala de 20% si incheierea unui nou contract colectiv de munca.
Greva a fost declarata ilegala de Tribunalul Bucuresti, iar activitatea a fost reluata. Potrivit legii, dupa ce instanta declara greva drept ilegala, angajatii de la metrou sunt obligati sa-si reia activitatea fara a mai avea loc negocieri si, implict, fara a mai obtine majorarii salariale.