Compania de rating a anuntat ca ratingul companiei CFR Marfa reflecta pozitia vulnerabila a firmei din punctul de vedere al lichiditatii, politica financiara foarte agresiva, competitia dura din sectorul romanesc al transporturilor, actiunile invechite si in scadere ale firmei si structura inflexibila de costuri, care agraveaza riscul operational.
Eugene Korovin, analist de credite din cadrul Standard & Poor’s, a precizat ca reducerea ratingului reflecta intarzierile in finalizarea procesului de refinantare si situatia foarte slaba a lichiditatilor companiei CFR Marfa, inainte ca obligatiunile in valoare de 120 milioane euro sa ajunga la maturitate pe 10 decembrie 2007, fata de estimarile noastre mai vechi, potrivit carora inchiderea urma sa aiba loc la mijlocul lunii noiembrie.
„Desi eurobondurile in valoare de 120 milioane euro ale CFR Marfa sunt sustinute de o scrisoare guvernamentala emisa de ministere romanesti, consideram ca probabilitatea sustinerii guvernamentale a companiei este foarte scazuta, deoarece perioada ramasa pana la maturitatea obligatiunilor este foarte limitata”, se arata in comunicatul agentiei de evaluare financiara.
Riscurile sunt oarecum contrabalansate de pozitia puternica de pe piata a CFR Marfa, desi pozitia companiei este mai slaba, de cresterea continua din sectorul transporturilor, sustinuta de cresterea economica a Romaniei si de protectia puternica a fluxului de numerar.
„CFR Marfa se pare ca a primit, totusi, din partea creditorilor angajamente de refinantare preliminara, care, impreuna cu rezervele de lichiditate ale companiei, ar putea acoperi principalul si cuponul emisiunii de obligatiuni si alte nevoi de lichiditate pe termen scurt”, a mai declarat Eugene Korovin.
Standard & Poor’s a mai aratat ca luna viitoare analistii agentiei de evaluare financiara ar putea lua o decizie cu privire la plasarea sub observatie. Esecul de a obtine acoperire de lichiditate integrala pana la sfarsitul lui noiembrie ar putea fi urmata de o scadere a ratingului CFR Marfa pana la nivelul „CC”.