„Cea mai neplacuta situatie apare insa cand statul vinde produsele confiscate, dar piratate. Noi avem cunostinta de un astfel de caz, obiectele piratate fiind comercializate sub forma de piese de schimb, pretul de vanzare ajungand la jumatate fata de cel din magazin”, a declarat Ioan Mezei (foto), directorul general al Stihl Romania.
Potrivit acestuia, pirateria este un fenomen care afecteaza produsele de brand in intreaga lume.
„Daca vorbim despre riscurile pe care le implica, spre exemplu, un motoferastrau contrafacut, atunci ne confruntam cu riscuri la nivelul imaginii de brand, dar, mai ales, cu riscul sigurantei in utilizare. Din fericire, pentru perioada prin care trecem acum, nu putem vorbi de o crestere a pirateriei, ci de o stagnare a fenomenului in ceea ce ne priveste”, a precizat Ioan Mezei.
Stihl Romania si-a bugetat pentru 2011 o crestere a afacerii de 15%, dupa o marire de 20% in 2010. Majorarea cifrei de afaceri va fi sustinuta prin cresterea retelei cu 20-25 de distribuitori.
„In prezent cea mai mare parte din volumul de vanzari al Stihl Romania este gestionat electronic”, a mai spus Ioan Mezei.
Un alt motor de crestere pentru 2011 va fi reprezentat de programele de promotii si de buy-back pentru motounelte.
Stihl este o afacere de familie originara din Germania, fondata in 1926 de catre Andreas Stihl. Cifra de afaceri a grupului in 2010 a fost de 2,35 miliarde de euro, in crestere cu 2,6% fata de 2009.
Stihl numara peste 11.400 angajati, detine 6 fabrici, 34 de centre nationale de vanzare, fiind in contact cu 120 de importatori si avand o prezenta in 160 de tari.
Peste 88% din vanzarile companiei sunt in afara Germaniei. Stihl Romania este o companie detinuta 100% de firma mama si a fost infiintata in 1997. In prezent Stihl Romania importa motounelte sub brandul Stihl si Viking.