Gospodariile si-au redus cu 11% cheltuielile in ceea ce priveste produsele de ingrijire personala, prin scaderea in volum a unor bunuri precum deodorantelele (-19%), samponul (-14%), dar si pasta de dinti si sapunul de toaleta (-12% fiecare).
Segmentul bauturilor a inregistrat de asemenea scaderi in 2010 (-6%), cu o contractie mai puternica in a doua jumatate a anului comparativ cu perioada similara a anului precedent (-9% fata de -3% in primele sase luni). Printre bauturile care au scazut foarte mult in volum, anul trecut, se numara berea, precum si sucurile naturale, mai ales din cauza scaderii numarului de gospodarii consumatoare.
In ceea ce priveste produsele de larg consum, produsele alimentare de baza si cele de ingrijire a locuintei sunt cele mai putin afectate, valoarea cheltuita fiind cu 3%, respectiv 4% mai mica. Totusi, in ceea ce priveste tabletele de ciocolata se remarca o scadere accentuata, de 17%.
„Incercand sa se adapteze contextului economic deloc favorabil, consumatorii au redus din volumul cosului de cumparaturi. In 2010 ei si-au facut cumparaturile mai rar si, in acelasi timp, au renuntat la produsele de rasfat”, a declarat Raluca Raschip, consumer goods director GfK Romania.
In 2010, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru produse de larg consum, in crestere cu doua puncte procentuale fata de 2009. Atat hipermarketurile, cat si discounterii au inregistrat evolutii pozitive, importanta fiecaruia dintre aceste formate crescand cu cate un punct procentual. Supermarketurile se afla pe un trend descendent (-8% in valoare fata de 2009), fiind cele mai afectate de scaderea frecventei de cumparare.
GfK Romania, o companie de cercetare de piata, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK.