Studiul a fost realizat in Bucuresti si in orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23 – 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani.
Studiul arata ca 47,6% dintre respondenti sunt afectati de criza in mare si foarte mare masura, comparativ cu 36,4% in anul 2009.
[img=1062][/img]
Efectele pe care criza economica le-a avut in acest an asupra familiilor respondentilor (este avuta in vedere familia extinsa) se refera la: cresterea preturilor (76,2%), reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,5%), pierderea locului de munca (17,4%), pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (14,4%), cresterea ratelor la credite datorita devalorizarii leului (14,4%).
De asemenea, nu trebuie omis faptul ca aceasta criza economica are in continuare impact si asupra comportamentului de consum al romanilor. In acest context, datele studiului releva faptul ca: 22,8% dintre respondenti nu si-au modificat comportamentul de consum, in timp ce 76,6% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica; 11,8% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate; 19,8% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica).
Compania Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000, fiind membra ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).