Majoritatea companiilor analizate isi stabilesc valori tinta ale KPI pornind de la obiectivele strategice si implica atat managementul, cat si angajatii in atingerea acestora prin corelarea KPI cu sistemul de recompensare si bonusare (in 90% din cazuri).
Totusi, beneficiile utilizarii KPI nu sunt maximizate, intrucat doar 31% dintre companii folosesc indicatori in toate departamentele si doar 21% concep si utilizeaza in corelatie indicatorii din diferitele domenii de activitate ale companiei.
Companiile intervievate calculeaza in proportie de 36% KPI exclusiv in Excel, in timp ce 14% folosesc un program de tip Business Intelligence.
Cu toate acestea, exista un grad mare de incredere a respondentilor in KPI definti si utilizati – 76% dintre companii considera ca indicatorii masoara ce trebuie si sunt masurati corect. Pentru eficienta KPI respondentii considera ca este nevoie de indeplinirea cu prioritate a doua premise: sprijinul managementului si calitatea datelor primare. De asemenea, 70% din respondenti considera oportuna implicarea consultantilor externi in definirea si implementarea KPI, datorita know-how-ului, perspectivei obiective, experientei in proiecte si rolului de facilitare aduse de acestia.
Companiile respondente isi raporteaza performanta la mai multe unitati etalon. Majoritatea companiilor respondente (78%) utilizeaza in mod obisnuit / uneori benchmarking-ul cu alta echipa din compania proprie. 71% dintre companiile intervievate utilizeaza in mod obisnuit /uneori compararea cu valori etalon din alte companii de referinta. Numai 25% dintre companiile respondente utilizeaza in mod obisnuit compararea KPI cu valori etalon ale altor companii din industrie.