Supermarketurile si-au accelerat ritmul de extindere, cu 43 de unitati inaugurate anul trecut fata de 23 in 2009.
In acelasi timp, discounterii si-au temperat expansiunea, cu 41 de magazine deschise in 2010, fata de 77 in 2009, conform studiului ShopperTrends 2011 realizat de Nielsen.
Studiul nu include si unitatile deschise de retailerul Minimax Discount.
[img=1377]Sursa: Nielsen[/img]
In total, anul trecut au fost deschise 100 de magazine in retailul modern din Romania (supermarketuri, hipermarketuri, discounteri), ajungand la sfarsitul anului la 642 unitati, iar trendul ar putea continua si in acest an, potrivit companiei de cercetare Nielsen.
„S-au inregistrat scaderi la numarul de chioscuri si de magazine medii, insa a crescut numarul magazinelor cu spatii mai mari de 40 de metri patrati”, a declarat Bogdana Baltasiu, Client Service Manager Customer Research in cadrul Nielsen, care a adaugat ca acest trend s-ar putea mentine si in acest an.
In 2009 comertul modern cuprindea 548 magazine.
Canalul de hipermarketuri, supermarketuri si discounteri a ocupat 48% din totalul comertului, fata de 41% in 2009.
Cea mai mare parte a bugetelor romanilor au fost indreptate in 2010 catre hipermarketuri (42%), supermarketuri (18%) si discounteri (18%).
Studiul ShopperTrends 2011 a fost realizat in perioada octombrie-noiembrie 2010 si au fost luate in calcul raspunsurile a 1.200 de persoane, principalii cumparatori de produse alimentare si de ingrijire a locuintei din gospodarii.