- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Sute de bancomate sunt desfiinţate şi sucursalele bancare se închid pe bandă rulantă. Doar anul trecut numărul bancomatelor a scăzut cu 17%

24 Oct, 12:51 • Russo George
Ultimii ani au adus o creştere vertiginoasă a numărului de oameni care folosesc serviciile bancare online şi mai ales cardurile, astfel că în AUstralia, la nivel naţional, au fost închise în ultimii şase ani peste 1.600 de sucursale bancare, peste 300 doar în ultimii ani.
Sute de bancomate sunt desfiinţate şi sucursalele bancare se închid pe bandă rulantă. Doar anul trecut numărul bancomatelor a scăzut cu 17%

Conform celor mai recente date publicate de Australian Prudential Regulation Authority (APRA), doar în exerciţiul financiar încheiat în luna iunie 2022, 96 de sucursale bancare au fost închise în statul New South Wales, 57 în Queensland și 88 în Victoria.

Raportul APRA a recomandat băncilor să-și îmbunătățească protocoalele de închidere a sucursalelor și comunicarea cu clienții, remarcând preferința din ce în ce mai mare a clienților pentru serviciile bancare online.

Închiderea sucursalelor din acest an reprezintă o scădere cu 7% a numărului de servicii bancare la nivel de sucursală în întreaga țară. Între anii 2017 și 2022, numărul sucursalelor bancare la nivel național a scăzut cu aproape 30%. Aceste date includ şi sucursalele şi serviciile bancare închise sau suspendate temporar din cauza măsurilor anti-Covid.

Un purtător de cuvânt al Asociației Băncilor din Australia a declarat că băncile „investesc mult în funcționalitatea digitală și în securitatea așteptată de numărul tot mai mare de clienți digitali”.

„Băncile australiene înțeleg că există, totuși, clienți care au nevoie de servicii face-to-face și clienți care au nevoie de sprijin suplimentar în tranziția la serviciile digitale”, a declarat acesta, potrivit Capital.

Citeşte şi: Rămânem fără cupru! Traderii au ajuns să calculeze rezervele în zile, nu în săptămâni, ca până acum

Mai bine de 200 dintre cele mai recente închideri de sucursale au avut loc în zone metropolitane.

Decizia de închidere a unor sucursale are loc în contextul în care numărul australienilor care folosesc serviciile bancare online a crescut foarte mult, raportul indicând că 89% dintre aceștia au folosit serviciile bancare online.

În raportul APRA este menţionat şi faptul că accesul la sucursale bancare și la ATM-uri a fost esențial pentru mulți australieni care au nevoie de sprijin pentru a-și finaliza operațiunile bancare.

Datele furnizate de Financial Sector Union, care reprezintă lucrătorii din industria financiară, au arătat că numai Australia and New Zealand Banking Group a închis 54 de sucursale în 2021 și 2022, iar Westpac a închis sau a anunțat închiderea a 145 de sucursale. Westpac a anunțat sindicatului planurile de a închide 23 de sucursale chiar luna aceasta. Cu toate acestea, băncile vor „rămâne un partener-cheie în comunitățile regionale, pentru a se asigura că toți clienții au acces la serviciile respective”.

Mai mult de 1.345 de bancomate au fost închise la nivel național, anul trecut, cu 402 închise în NSW, 259 în Queensland și 362 închise în Victoria – o scădere de 17% într-un an.

Citeşte şi: Vești îmbucurătoare: Scade poluarea de pe urma arderii de combustibili fosili mulțumită utilizării energiilor regenerabile şi a mașinilor electrice