1. Cerere insuficienta.
In acest caz, compania risca sa intre in faliment din cauza ca nu exista cerere suficienta pentru produsul sau serviciile acesteia, la un pret care sa-i permita realizarea de profit.
2. Antreprenorii persista in greseli. Fie ca sunt incapatanati, perfectionisti, lacomi, paranoici, prea rigurosi sau nu le place riscul, unii antreprenori continua cu aceste tipuri de comportament chiar si dupa ce li se atrage atentia ca gresesc.
3. Crestere necontrolata a afacerii. Acesta este cel mai trist motiv pentru care esueaza o afacere. O afacere de succes care falimenteaza din cauza unei cresteri necontrolate fie a intrat pe noi piete neprofitabile, fie a imprumutat prea multi bani, in incercarea de a mentine un anumit ritm de crestere.
4. Contabilitate de slaba calitate. Nu poti conduce un business fara sa cunosti contabilitatea firmei. E gresita conceptia ca o firma angajata sa tina contabilitatea va veghea asupra intregii afaceri. In realitate, aceasta este treaba unui director financiar, una din multele „palarii” pe care un antreprenor trebuie sa le poarte pana cand angajeaza o persoana pe aceasta functie.
5. Lipsa de provizioane. Una dintre lectiile crizei spune ca business-ul este ciclic si ca in timp, se vor intampla lucruri negative precum intrarea pe piata a unui nou competitor, pierderea unui client sau a unui angajat important. Toate aceste lucruri pot pune presiune pe finantele unei companii, care daca nu are fonduri de rezerva in momente de criza nu va mai putea sa-si revina.
6. Lipsa de originalitate. Niciun antreprenor nu se descrie ca fiind mediocru, fara idei. Dar se intampla ca unele firme sa intre in faliment dupa ce copiaza idei de business-uri sau de marketing de la altele.
7. Ineficienta. La acest capitol, intra cheltuielile foarte mari cu chiria, forta de munca si materia prima. O companie poate deveni necompetitiva, daca antreprenorul nu are curajul sa renegocieze contractele de chirie, de munca sau cu furnizorii de materie prima.
8. Management disfunctional. Este vorba de lipsa unui focus, a unei viziuni. Daca in business mai sunt implicati si parteneri care nu se inteleg intre ei sau rude nemultumite, atunci va iesi un dezastru.
9. Lipsa unui plan de succesiune la conducerea companiei. Nepotismul si lupta pentru putere se numara printre principalele motive pentru care unele afaceri de familie nu ajung atat de longevive incat sa fie conduse de o generatie viitoare.
10. Piata in scadere. Spre exemplu, librariile, magazinele de muzica precum si alte business-uri se lupta cu schimbarile tehnologice si ale obiceiurilor de consum.
Business-ul e ca o supa, iar toate componentele acesteia ies la iveala intr-un final. Daca oamenilor nu le place supa, atunci clientii nu mai fac afaceri cu tine, iar angajatii inceteaza sa mai lucreze. De aceea, esueaza business-ul, conchide The New York Times.