Potrivit sondajului, 29,8% dintre romani spun ca sunt afectati de criza in foarte mare masura, 23,4% spun ca ii afecteaza in mare masura, iar 27,6% spun ca sunt afectati intr-o oarecare masura.
Doar 7,4% dintre romani spun ca nu ii afecteaza criza, iar 11,4% spun ca aceasta ii afecteaza doar in mica masura.
Procentul respondentilor care se declara afectati in foarte mare si mare masura de criza economica s-a dublat in ultimii doi ani, fiind de doar 28,6% in februarie 2009.
Principalele efecte negative ale crizei se revad in modificarea comportamentului de consum al romanilor.
Astfel, 63,2% dintre respondenti si-au redus consumul cantitativ.
54% dintre romani au cumparat aceleasi produse in cantitate mai mica, in timp ce 8,3% au cumparat produse mai ieftine in cantitate mai mica.
7,8% dintre respondenti au ales sa cumpere produse mai ieftine in aceeasi cantitate.
29,3% dintre romani spun ca nu si-au modificat comportamentul de consum in ultimul an.
Comparativ cu anul trecut, in 2011 numarul respondentilor care au cumparat atat cantitati mai mici de produse cat si produse mai ieftine s-a redus de la 19,8% la 8,3%.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, in perioada 2-11 februarie 2011. Au fost intervievate telefonic 800 de persoane cu varsta intre 18 si 70 de ani, iar marja de eroare este de 3,46%.