- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Weber, Ursus: Romanii s-au orientat catre berea mai scumpa, in ciuda crizei

15 May, 00:26 • traian.badulescu
Vanzarile de bere din segmentul economic si-au redus ponderea in totalul pietei in primul trimestru, in vreme ce marcile din categoriile mainstream si premium si-au intarit pozitiile, potrivit lui Stephan Maria Weber, presedinte Ursus Breweries.
Weber, Ursus: Romanii s-au orientat catre berea mai scumpa, in ciuda crizei

„Segmentul economic s-a comprimat, cel mainstream si premium s-au intarit, iar categoria super-premium a stagnat in primul trimestru”, a spus seful Ursus Breweries.

El a explicat aceasta evolutie prin faptul ca in perioade incerte, consumatorii prefera brandurile puternice, sigure. Weber a dat ca exemplu o perioada de declin anterioara, in care clientii preferau produsele IBM, care in ciuda pretului mai mare, nu prezentau riscuri.

Seful Ursus Breweries a mai comparat consumatorul de bere cu un investitor „in placere”.

„Daca te tratezi ca un caine zi de zi, devii caine”, a explicat Weber, care a mai spus ca pe timp de criza rujul creste in vanzari, deoarece femeile vor sa arate cat mai bine.

Vanzarile de bere pe piata locala s-au comprimat cu 4-5% in volum, in primul trimestru, potrivit estimarilor Ursus Breweries.

In segmentul premium, Ursus Breweries este prezenta cu marci ca Ursus, Red’s si Peroni Nastro Azzuro.

In segmentul mainstream, compania s-a remarcat cu brand-ul Timisoreana, iar pe segmentul economic vinde Ciucas, si in curand Azuga.

Weber a spus ca pe piata locala a berii se creeaza un segment distinct, lower-mainstream, pe care intentioneaza sa intre cu Ciucas, pentru a face loc, printre altele, marcii Azuga in segmentul economic.

Pe acest nou segment mai sunt marci ca Neumarkt si Burger, potrivit reprezentantilor din industrie.

In ciuda declinului din primele 3 luni ale anului, segmentul economic este unul dintre cele mai mari, acoperind 34% din vanzarile totale, sustine Weber.

Potrivit datelor companiei de retail audit MEMRB, segmentul economic si-a redus ponderea din totalul pietei la 36,8% in 2008, fata de 39,7% cat avea in 2007, in volum. In valoare, vanzarile de bere din segmentul economic au reprezentat anul trecut 26% din total, fata de ponderea de 28,5% detinutat in 2007.

Pe piata locala a berii, estimata intre 1,6-1,7 miliarde euro, Ursus Breweries concureaza cu companii ca Heineken, Inbev, URBB, European Drinks si Romaqua.