- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Bang&Olufsen spune ca n-are probleme cu criza in Romania: Crestere de 50% in 2008

05 Feb, 00:01 • mihaela.tudorancea
Alexandru Rogalski, marketing si PR partner Bang&Olufsen, producator de electronice de lux danez prezent in Romania prin reprezentanta sa din cadrul hotelului Marriott din Bucuresti, a vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre business-ul si planurile companiei in Romania.
Bang&Olufsen spune ca n-are probleme cu criza in Romania: Crestere de 50% in 2008

DailyBusiness.ro

: Cum sunt afacerile Bang&Olufsen in Romania comparativ cu cele din alte regiuni?
Alexandru Rogalski: Romania se afla in primele 15 tari ca vanzari pentru Bang&Olufsen. Totodata, magazinul acesta (din cadrul hotelului Marriott, singurul deschis in acest moment in Romania – n.r.) se claseaza in primele 60 de magazine din lume ca vanzari, alaturi de magazine din tari precum Rusia, Franta sau Germania (compania are circa 1.200 de magazine la nivel global – n.r.).

DB: Produsele apar in Romania in acelasi timp ca si in celelalte tari?
AG: Acum 3 ani, de exemplu, in Romania produsele noi apareau cu o intarziere de 5-6 luni fata de Anglia, Germania, Italia. Acum insa, datorita rezultatelor, apar in acelasi timp ca si in celelalte tari. Romania este o piata foarte buna pentru Bang&Olufsen.

DB: Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei anul trecut fata de 2007?
AG: In 2008, a urcat cu 50% fata de anul precedent. Nu ne asteptam la o crestere atat de mare, mai ales ca ne adresam unei piete restranse.

DB: Cum a afectat criza financiara afacerea Bang&Olufsen din Romania?
AG: Nu suntem afectati de criza financiara. Era normal ca dupa cresterile spectaculoase din ultimii ani sa urmeze si o astfel de perioada. Nici macar in luna decembrie a anului trecut nu am fost afectati de criza.

DB: Care sunt cele mai bine vandute produse Bang&Olufsen?
AG: Televizoarele, care costa in medie 7.000 de euro, cel mai scump ajungand la 24.000 de euro, apoi sistemele audio, care pot ajunge de la 1.500 de euro la 70.000 de euro. Telefoanele mobile Bang&Olufsen costa in medie 1.000 de euro, iar cele fixe intre 100 si 850 de euro.

DB: Cat reprezinta vanzarile de telefoane mobile din vanzarile Bang&Olufsen?
AG: Telefoanele mobile reprezinta doar 5% din vanzari. Televizoarele reprezinta aproximativ 40%, iar sistemele audio 50%, asta pentru ca in general cei care achizioneaza un televizor cumpara si boxe aferente, sau un sistem audio. Telefoanele fixe insumeaza restul de circa 3% din vanzarile noastre.

DB: Cati angajati aveti in prezent si cati veti angaja in cele trei noi magazine pe care le-ati anuntat (in Bucuresti, Constanta si Cluj – n.r.)?
AG: In prezent avem 10 angajati. In noile magazine vom incepe probabil cu circa 5 angajati, urmand sa crestem numarul in functie de necesitatile pietei.