- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cat este dispusa Facebook sa plateasca pentru Opera? Pretul a depasit 1 mld. dolari

29 May, 18:30 • monica.manea
Facebook doreste sa cumpere compania norvegiena Opera Software. Pretul a depasit deja 1 miliard de dolari datorita interesului competitorilor, care creste valoare Opera pe zi ce trece, printre acestia se numara si Google.
Cat este dispusa Facebook sa plateasca pentru Opera? Pretul a depasit 1 mld. dolari

Norvegienii au scos spre vanzare Opera, atat de ravnita
datorita tehnologiei sale avansate de software-uri pentru telefoanele
mobile.  “Ar fi extreme de benefica o
asemenea achizitie pentru Facebook acum”, sustin oficialii companiei, doar ca
Opera este vitala si pentru alti jucatori din industrie, care sunt dispusi sa
se aseze la masa negocierilor.

Imediat dupa lansarea
anuntului de vanzare, actiunile Operea au crescut cu 26%, ridicand valoarea de
piata a companiei la 800 de milioane de dolari.  Insa analistii sustin ca pana vineri valoare
ei s-ar putea ridica pana la 1,35 de
miliarde de dolari
, conform Reuters.

“Printr-o astfel de achizitie Facebook ar reusi sa isi
sporeasca experienta, limitata in prezent, pe mobil, ar ajuta Facebook sa isi
pastreze contractele cu dezvoltatorii de jocuri de retea, care momentan parasesc
reteaua sociala din cauza ca aceasta nu detine o platforma pentru mobil si ar
imbunatati capacitatea retelei de a redirectiona publicitatea”, mai spun cei
de la Facebook.

Opera produce o varietate larga de browsere care pot functiona pe o arie extinsa de platforme,  precum
cele de telefoane mobile, tablete, PC-uri sau televizoare.

Software-ul este disponibil pe orice tip de telefon mobil, inclusive
iPhone sau BlackBerry, si functioneaza cu diferite sisteme de opereare, inclusive
Android, ceea ce ar oferi pentru Facebook exact sectorul de care este
interesata.

Browserul poate compresa date pana la 90% si dispune de o
tehnologie performanta de afisare a anunturilor , un element absolut necesar
celor de la Facebook.

Opera, care are aproximativ 200 de milioane de abonati la Mobile si Mini, a reusit sa isi construiasca o cota de piata semnificativa, pe
pietele cheie, in curs de dezvoltare, precum Brazilia, India si alte state
Asiatice, zone in care Facebook nu a avut un impact prea mare.