- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Dell a vandut in T4 cu 32% mai putine computere si intra pe piata locala cu netbook-uri

19 Jan, 10:44 • emanuel.ceciu
Divizia locala a producatorului de computere Dell a comercializat in Romania, in trimestrul 4 al anului trecut, 27.406 notebook-uri si desktop-uri, in scadere cu 31,9% fata de aceeasi perioada a lui 2007, in conditiile in care cererea pe anumite segmente de piata a fost redusa, au declarat pentru DailyBusiness.ro oficiali ai companiei citand date preliminare ale IDC.
Dell a vandut in T4 cu 32% mai putine computere si intra pe piata locala cu netbook-uri

„Aceasta cifra este totusi mai mare decat numarul de desktop-uri si notebook-uri Dell livrate in Romania in trimestrul 3, respectiv 23.548 unitati, deci in acest context putem spune ca rezultatele nu au fost rele”, a subliniat Mihai Guran, country manager Dell Romania.

Conform IDC, cresterea livrarilor de notebook-uri si desktop-uri Dell in 2008 fata de 2007 depaseste cresterea pietei, iar Dell este intre primii 3 producatori in 2008.

Dell intra in premiera in Romania cu netbook-uri

Compania a lansat pe plan international primele modele de netbook-uri in septembrie 2008, insa acestea nu au fost comercializate in Romania pana in prezent.

Oficialii Dell au spus, pentru DailyBusiness.ro, ca incepand cu luna februarie, produsele Dell Mini 9 se vor lansa si in tara, in mod oficial.

Un studiu Gartner a subliniat ca mini-laptop-urile vor fi anul acesta motorul principal de crestere a pietei de computere.

„Din punct de vedere al strategiei pentru 2009, de curand a avut loc o reorganizare in cadrul companiei Dell. Acum exista 4 divizii mari, centrate in jurul segmentelor de clienti – companii mari, sectorul public, companii mici si mijlocii, respectiv consumatori individuali. Incercam in acest fel sa raspundem mai bine nevoilor clientilor nostri”, a explicat Guran.

Acesta a adaugat ca, in contextul crizei economice internationale, care are efecte si in Romania, reprezentanta locala a Dell se va focaliza pe dezvoltarea si lansarea pe piata a cat mai multe produse performante, la preturi diferite, pentru a acopieri o arie cat mai larga de clienti.

Pe segmentul de business, Dell pune accent pe Latitude E si OptiPlex, lansate in septembrie 2008, si care se axeaza pe securitate si management, beneficiind de un consum redus de energie.

Principalii concurenti ai Dell sunt HP, Lenovo, Acer, Fujitsu-Siemens sau Sony.