Flanco va inaugura patru noi magazine in aceeasi zi, 11 decembrie – alaturi de AFI Palace Cotroceni, retailerul anuntand deschiderea unui magazin in centrul comercial Iulius Mall din Timisoara si a altor doua in galeriile Family Center Kaufland din orasele Botosani si Giurgiu. La inceputul anului Flanco avea 70 de magazine. Pe parcursul anului au existat mai multe relocari – magazine mai mici relocate in centre comerciale. Cu cele 4 care se lanseaza, compania va termina anul cu 74 de magazine.
Magazinul din AFI Palace Cotroceni are o suprafata de vanzare de 1.250 metri patrati. Flanco estimeaza pentru acest magazin un trafic lunar mediu de circa 4.000 cumparatori, o valoare medie a bonului de 425 lei fara TVA si vanzari anuale de 20 milioane lei.
„Campaniile de marketing lansate anul acesta, alaturi de consolidarea retelei de magazine prin deschiderea de noi unitati pozitioneaza excelent compania noastra pentru acest sfarsit de an si inceputul anului viitor, cota de piata Flanco fiind deja in acest moment de 9,5-10%, peste asteptarile noastre initiale”, a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.
Pentru 2011, Flanco prevede deschiderea a inca 12-15 magazine, in functie de lansarile de parcuri de retail noi sau de finalizarea negocierilor cu mall-urile existente.
Flanco isi propune pentru 2011 atingerea unei cote de piata de 10-10,5%, urmand sa realizeze o cifra de afaceri de 110 milioane euro. In 2009 compania a generat venituri de circa 70 mil. euro, pe 2010 estimarile indicand suma de 85 mil. euro. In ciuda cresterilor estimate, va fi greu pentru retailer sa atinga valoarea afacerilor din anul de varf 2008 – 196 mil. euro.
Flanco avea 1.500 de angajati in 2008, a ajuns la 700 la sfarsitul lui 2009, iar ca parte a reorganizarii s-a mai renuntat la alti 200 de oameni anul acesta.
Compania a trecut printr-un proces de insolventa de scurta durata. Imediat dupa iesirea din insolventa compania a fost preluata de Asesoft.
„In 2011 vom ajunge la afaceri de 0,5 mld. dolari. Dupa preluarea Flanco suntem cel mai mare achizitor din piata, ceea ce ne permite sa avem preturi si mai mici la produsele listate”, a spus imediat dupa preluarea Flanco Iulian Stanciu, director general Asesoft Distribution. El a mai spus ca nu intentioneaza sa fuzioneze cele trei companii mari din grup – Asesoft Distribution, eMag si Flanco.
Concurentii Flanco pe piata locala sunt Altex, Domo, precum si magazinele din cadrul grupului FiT Distribution.