Un semnal puternic a venit din partea Salesforce, una dintre cele mai mari companii americane de software, al cărei director executiv a recunoscut că a concediat 4.000 de angajați din cauza progreselor în domeniul inteligenței artificiale. Decizia vizează în special departamentele de suport clienți, unde algoritmii s-au dovedit mai eficienți și mai rapizi. Situația nu este singulară, mai mulți directori de corporații afirmând în ultimele luni că revoluția AI riscă să remodeleze piața muncii la nivel global.
„Nu se știe dacă România este gata să facă față acestei revoluții de inteligență artificială și cine o să aibă grijă de cetățenii care își vor pierde locurile de muncă”, a transmis România TV.
Un alt gigant al industriei, Microsoft, a anunțat la rândul său că va concedia 6.800 de angajați la nivel global, echivalentul a 3% din totalul forței de muncă. Restructurările vizează toate regiunile și nivelurile de activitate, inclusiv platforma LinkedIn.
În iunie 2024, compania avea 228.000 de salariați cu normă întreagă, însă numai în ianuarie 2023 fuseseră disponibilizați deja 10.000 de angajați. Până în iulie 2025, aproximativ 2.000 de oameni vor pleca de la sediul central din Redmond, Washington.
”Continuăm să implementăm schimbările organizaţionale necesare pentru a poziţiona compania cât mai bine într-o piaţă dinamică”, a transmis un purtător de cuvânt al Microsoft într-o declaraţie pentru CNBC, potrivit Agerpres.
În ultimii ani, Microsoft s-a confruntat cu presiuni pentru reducerea costurilor, pe fondul investițiilor uriașe în centrele de date care susțin serviciile de inteligență artificială și divizia de cloud-computing Azure. Directorul general Satya Nadella sublinia încă din 2024 că AI ajută compania să reducă cheltuielile cu forța de muncă.
În cadrul unei conferințe organizate în mai de JP Morgan, directorul financiar Bill Duff a reiterat acest mesaj, explicând că firma „economisește sute de milioane de dolari pe an folosind AI pentru asistența oferită clienților”.