- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Naspers preia 70% din eMag

30 Jul, 16:47 • adrian.mihaltianu
Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucatori globali din online, a anuntat ca preia 70% din actiunile eMag, cea mai mare companie din Romania si Europa de Est pe piata de comert online.
Naspers preia 70% din eMag

In urma tranzactiei, unul dintre actionari, Iulian Stanciu va detine 21,6% iar Radu Apostolescu va pastra 8,4% din actiuni.

[b]Iulian Stanciu[/b] va asigura managementul companiei in calitate de [b]director general[/b] eMag, in vreme ce Radu Apostolescu va ocupa pozitia de director de dezvoltare.

[b]eMag intra pe piata din Bulgaria[/b]

eMag se va extinde pe principalele piete din Estul Europei. Un prim pas va fi facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune.

Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucatori online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala. Compania inregistreaza o cifra de afaceri de 5,3 miliarde dolari in ultimul an financiar  si este evaluata la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde dolari.

In China si Rusia, grupul Naspers detine cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 milioane de utilizatori inregistrati) si Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia). La nivel local Naspers detine PayU Romania, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro si este unul dintre actionarii Fashion Days.

Naspers este interesat de construirea unui parteneriat pe termen lung cu eMag si actuala sa echipa de management.

eMag a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 145 milioane de euro, echipa companiei numarand in prezent peste 450 de membri. Retailer-ul detine un portofoliu de peste 60.000 produse, dezvoltate de 400 de branduri internationale.

„Am demonstrat ca in Romania antreprenoriatul functioneaza, ca poti dezvolta o afacere solida, suficient de puternica pentru a determina un gigant global in domeniul IT sa te transforme in varful de lance pentru dezvoltarea grupului in regiune. Este de fapt un pas important pentru industria locala si un semnal ca jucatorii romani pot fi atragatori pentru marii investitori internationali”, declara Iulian Stanciu, director general eMag.

„Acum 11 ani plecam la drum pe o piata inexistenta si adaptam un model de comert ce parea rupt din filme pentru Romania. Fara planuri clare si fara sa stim unde vom ajunge. Dupa toti acesti ani, unul dintre gigantii online mondiali vine in Romania si vrea sa continue si sa replice in regiune toate planurile noastre. Mai are cineva indoieli ca visul american se poate trai la noi acasa?”, a declarat Radu Apostolescu, co-fondator eMag si director de dezvoltare. 

Tranzactia va deveni efectiva dupa primirea acordului de la Consiliul Concurentei.