Conform estimarilor Mio, la ora actuala exista pe piata locala un numar de peste 100.000 de dispozitive GPS, TMC Ready, adica aproximativ 30% din numarul total de echipamente existente in Romania.
„Avem deja informatii referitoare la pregatirea lansarii unor proiecte de tip suport TMC pentru 2011, pe piata din Romania. Acestea ar urma sa targeteze atat zona telefoanelor mobile cat si cea a echipamentelor personale de navigatie. In cazul in care vreunul dintre aceste proiecte va deveni operational in prima parte a anului, asteptam un raspuns pozitiv al pietei locale de echipamente GPS, in general si o crestere a interesului pentru echipamentele TMC Ready in mod particular”, a declarat Sergiu Gansca, marketing si sales manager Mio Romania& Ungaria.
Mio Technology estimeaza ca piata sa isi pastreze dimensiunea in 2010, comparativ cu 2009, desi in primele trei trimestre, aceasta a fost marcata de o scadere de 25-30%.
Evolutia pietei specializate la nivel local va fi influentata decisiv de vanzarile inregistrate in ultimul trimestru, interval marcat in mod normal de o crestere a vanzarilor pentru acest tip de echipamente, dar si de o volatilitate crescuta generata de promotiile agresive specifice acestei perioade.
TMC (Traffic Message Channel) este o tehnologie de livrare a unor informatii din trafic catre soferi. Aceasta foloseste in mod normal un sistem de codare digitala folosind sisteme de tip FM-RDS sau transmisiune FM traditionala, putand folosi in acelasi timp transmisiuni radio prin satelit sau un sistem de tip DAB. Aceasta tehnologie permite soferilor sa primeasca informatii intr-o anumita limba (selectata), fara ca alte servicii folosite in acel moment sa fie afectate. Astfel de servicii, publice sau comerciale sunt operationale la ora actuala in mai multe tari, dintre care cea mai apropiata de Romania este Ungaria, unde un astfel de sistem a fost implementat in august 2008.
Mio a fost fondata in mai 2002 si desfasoara operatiuni pe pietele din Taiwan, China, Europa, America de Nord, Australia, Japonia si Coreea de Sud. Compania are peste 1.700 de angajati in intreaga lume si isi comercializeaza produsele in peste 58 de tari.