Internet/New Media

Retailerii si curierii, pe ultima suta de metri inainte de Black Friday

19 Nov, 11:55 • adrian.mihaltianu
Retailerii locali, dar si companiile de curierat, se pregatesc de cateva luni pentru a face fata valului de comenzi adus de ziua marilor reduceri – Black Friday, sarbatorita de cei mai multi pe data de 22 noiembrie 2013. Aceasta zi va aduce incasari de circa 100 milioane de euro, conform estimarilor retailerilor electro-IT, dar va accelera si activitatea curierilor care vor expedia zeci de tiruri de colete.
Retailerii si curierii, pe ultima suta de metri inainte de Black Friday

In acest an, retailerii se
impart in doua tabere: unii sarbatoresc Black Friday pe data de 29 noiembrie,
asa cum este si in SUA, iar altii cu o saptamana mai devreme, pe 22 noiembrie.

Printre cei care au anuntat
ziua reducerilor pe 22 noiembrie se numara: eMag, Flanco, evoMag, Cel.ro, F64, Domo,
Oktal.ro, PCGarage Group (PCGarage.ro, PCFun.ro, ElectroFun.ro si GarageMall.ro),
Azerty.ro, MarketOnline.ro.

Piata de retail electro – IT a
crescut in 2012 cu 4,5%, pana la 1,25
miliarde de euro
. Vanzarile online reprezinta circa 25% din piata, conform
estimarilor facute de Iulian Stanciu, CEO-ul eMag, care se asteapta ca piata sa
aiba un avans mai mare in acest an, de cel putin 10% fata de anul trecut,
sustinuta foarte mult si de vanzarile care explodeaza de Black Friday.

Cifrele prezentate de eMag si
Flanco arata ca avansul pietei electroIT din 2012 a fost sustinut in proportie
de aproape 80% de campania Black Friday. Daca in primele trei trimestre ale anului
trecut avansul pietei a fost relativ nesemnificativ, in ultimul trimestru a
adus un plus de peste 42 milioane de euro, evolutie sustinuta in principal de
campania Black Friday.

Vanzarile electro-IT din acest
an de Black Friday vor fi de circa 100
milioane de euro
, a mai spus Stanciu.

Mihai Patrascu, CEO evoMag, a
declarat pentru DailyBusiness.ro ca piata de comert electronic din Romania si-a
continuat cresterea si anul acesta, vorbind de o majorare a acestei industrii
de aproximativ 10%. Cat priveste segmentul electro-IT, acesta a inregistrat o
crestere de aproximativ 15%. Iar estimarile asupra valorii acestei piete se
ridica la aproximativ 500 milioane de euro.

De asemenea, Dana Iorga, director
general operatiuni Koyos.ro, a subliniat ca rezultatele finale ale pietei sunt
foarte mult influentate de performanta sfarsitului de an, prin natura evenimentelor de Black Friday in luna
noiembrie si a sarbatorilor de iarna.

Si Cel.ro se asteapta ca vanzarile de Black Friday sa impulsioneze
piata in acest an.

Black Friday – o zi cat o luna

Retailerii sa asteapta ca
vanzarile din ziua de Black Friday sa echivaleze cu cele dintr-o luna normala.

Astfel, retailerii pun mare
accent pe vanzarile din acesta zi si si-au pregatit din timp stocurile si au
suplimentat personalul. De asemenea, curierii au inchiriat mai multe masini si au
suplimentat si ei angajatii pe aceasta perioada.

„Black Friday a devenit unul
dintre cele mai importante evenimente de
marketing
pentru retaileri, fie ca vorbim de cei clasici, fie ca vorbim de
cei online. Iar vanzarile pe care le genereaza sunt considerabile. Cat priveste
vanzarile in comparatie cu o perioada obisnuita din an, in ziua de Black Friday
vom vinde cat intr-o luna de zile”,
a mentionat Mihai Patrascu, CEO evoMag.

El a adaugat ca estimeaza o
dublare a numarului de comenzi in comparatie cu 2012, cand, in ziua de Black
Friday s-au inregistrat comenzi in valoare de 1 milion de euro.

Impreuna eMag si Flanco
estimeaza vanzari totale de circa 183 milioane de lei (40 milioane de euro), echivalentul a 2 luni de vanzari
normale.

„Ne asteptam ca anul acesta,
de Black Friday, sa avem 1 milion de vizitatori si vanzari de 85 de milioane de
lei”, a declarat recent Violeta Luca, CEO-ul Flanco.

eMag  se asteapta sa aiba in ziua de Black Friday
circa 200.000 de comenzi intr-o singura zi si peste 4 milioane, poate 5
milioane, de vizite pe site, si vanzari de 98 milioane de lei.

Si Dana Iorga, director general
operatiuni Koyos.ro, a mentionat ca Black Friday este un eveniment de impact al sfarsitului de an.

„Anul trecut, vanzarile
din ziua de Black Friday au fost echivalente cu vanzarile din aproximativ doua
saptamani normale de lucru”, a spus ea.

Oferta Koyos.ro este mai
variata fata de anul trecut. „Stocurile au crescut in consecinta si sunt
depozitate in mare parte in depozitul central de pe Autrostrada Bucuresti –
Pitesti, dar si in depozitul  tampon de
la showroom-ul din nordul capitalei, din zona Aviatiei”, a adaugat Iorga.

„Judecand dupa experienta de
anul trecut unde vanzarile generate de acest eveniment au echivalat cu vanzarile dintr-o luna de vara as spune
ca Black Friday este destul de importanta pentru afacerile companiei. Pentru
anul in curs estimam vanzari de 3 milioane de euro”, au declarat reprezentantii
Cel.ro.

De asemenea, Marian Alecsiu,
co-fondatorul F64, a aratat ca Black Friday este o zi foarte importanta, mai
ales ca vanzarile cresc inzecit
comparativ cu o zi normala. „Fiind un eveniment mult mai asteptat fata de anul
trecut, estimam cel putin 50% mai multe vanzari”, a adaugat el.

Si nu numai afacerile
retailerilor se majoreaza in aceasta perioada ci si cele ale curierilor, care vor avea de livrat
toate produsele comandate online de Romani in cea zi.

Preturile se prabusesc

Si anul trecut, dar si anul
acesta vom avea reduceri la aproape toate categoriile de produse. Ne asteptam
ca produsele cele mai cautate sa fie, in continuare, laptopurile,
smartphone-urile, tabletele si televizoarele. Cat priveste reducerile, acestea
vor ajunge pana la 70%. Reduceri mai mari, de pana la 90% vom oferi la ceasuri,
pe WatchShop.ro.

La Cel.ro toate produsele de
pe site vor avea reduceri. Procente mai mari vor avea produsele aduse special
pentru acest eveniment unde reducerile pot ajunge si la 90%.

In ceea ce priveste magazinele
F64, in campania de Black Friday vor intra toate categoriile de produse:
incepand cu DSLR-uri si accesorii precum obiective, genti, trepiede, carduri,
accesorii de studio, mirrorless, compacte. Vor exista reduceri pana si la
cursurile foto.

Cel mai mare discount este de
aproape 70% la un anumit brand de obiective, iar cel mai mic discout este de
11%, la un produs nou si inovativ in gama sa. Avand in vedere ca F64 a intrat
in luna octombrie a acestui an pe piata de tablete si smartphones, nici aceste
categorii nu vor fi lasate la o parte de Black Friday, iar reducerile vor
ajunge pana la 35%.

La eMag si Flanco, discounturile
vor fi de pana la 80%, iar valoarea reducerilor reprezinta 75 milioane de lei.

De asemenea, magazinul online
de dispozitive mobile QuickMobile a anuntat ca pregateste reduceri de pana la
99% la 90% din telefoanele, accesoriile, tabletele si serviciile din oferta.
Peste 500.000 de vizitatori sunt asteptati sa intre pe quickmobile.ro,
reprezentand o crestere de 250%, comparativ cu 2012.

Potrivit unui studiu realizat pentru eMag de compania
Daedalus Millward Brown, un numar de 7,4 milioane de romani sunt la curent cu evenimentul
de shopping Black Friday, fata de 4,1 milioane de romani in urma cu un an de
zile, iar dintre acestia 4,2 milioane si-au exprimat intentia de a cumpara
ceva. Printre produsele pe care romanii vor sa le cumpere de Black Friday 2013 se
numara electrocasnicele mici, hainele, televizoarele, telefoanele mobile, incaltamintea,
laptopurile.

Citeste si:

Black Friday: Pe 22
Noiembrie, retailul online
il
va depasi pe cel traditional

Ce retaileri lanseaza
Black Friday cu o saptamana mai devreme

F64
se aliniaza celorlalti retaileri si lanseaza Black Friday pe 22
noiembrie

Prea
comercial: Cum ieftinesc retailerii traditia Black Friday

Din
culisele agitate ale Black Friday: Cum se pregatesc curierii


Black Friday si pe piata auto. Ce
producator intra in campania reducerilor


Topul celor mai mari jucatori din
retailul online IT&C