Sistemul poate fi accesat la adresa de Internet www.ghiseul.ro.
In cadrul Centrului National de Management pentru Societatea Informationla
(CNMSI), institutie subordonata MCSI, s-a constituit un departament, care se va ocupa de migrarea, respectiv inrolarea institutiilor publice in sistem, mai scrie in comunicat.
Institutiile publice care desfasoara activitati de incasare a taxelor si
impozitelor au obligatia sa se inregistreze in SNEP conform calendarului din
HG nr. 1235 privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de
plata online a taxelor si impozitelor, respectand urmatoarele etape:
Etapa 1: inregistrarea Municipiilor Resedinta de Judet si a
Municipiilor/Oraselor cu populatie mai mare de 150.000 locuitori in termen
de 7 luni de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
Etapa 2: inregistrarea Municipiilor si Oraselor cu populatie de pana la
150.000 locuitori in termen de 5 luni de la finalizarea primei etape, dar nu
mai tarziu de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari.
Etapa 3: inregistrarea comunelor si a institutiilor publice nevizate de
primele doua etape, in termen de 6 luni de la incheierea celei de a doua
etape, dar nu mai tarziu de 18 luni de la data intrarii in vigoare a
prezentei Hotarari.
In cazul in care o institutie publica isi exprima intentia de a se
inregistra mai repede in sistem, exista posibilitatea ca, de comun acord cu
MCSI, procedurile de inregistrare sa fie accelerate, se precizeaza in comunicat.