Astfel, operatorii din telecomunicatii au primit 6,4 – 6,8 puncte (pe o scara de la 1 la 10) in ceea ce priveste gradul de incredere. Comunitatile online si guvernele sunt situate in partea de jos a acestei ierarhii (cu 4,5 – 5 puncte).
Studiul a analizat atitudinea generala a romanilor in ceea ce priveste protectia datelor personale, disponibilitatea acestora de a partaja anumite informatii si, nu in ultimul rand, increderea pe care o au in diferite categorii de companii.
Doi din trei romani considera ca le este imposibil sa controleze circulatia datelor personale.
In ceea ce priveste tipul de date pe care respondentii sunt dispusi sa le divulge, romanii par ingrijorati de partajarea datelor cardurilor de credit, 86% dintre respondenti considerand procesul de stocare si procesare a datelor fiind riscant si foarte riscant.
Desi ridicat, procentul este oricum mai mic decat media europeana, unde 92% dintre respondenti sunt precauti atunci cand partajeaza informatii financiare.
Romanii sunt insa dispusi sa divulge informatii in schimbul unor servicii personalizate, 65% dintre respondenti fiind de acord cu acest lucru, spre deosebire de un procent mediu mai mic (46%) la nivel european.
Mai mult ca oricand, utilizatorii europeni isi incredinteaza preferential datele personale unor companii cu care au deja o relatie (57% media, 61% in Spania, 69% in Romania).
Studiul a fost realizat in 18 tari din intreaga lume, printre care Franta, Germania, Romania, Spania si Marea Britanie, in perioada octombrie-decembrie 2010.
Nokia Siemens Networks este una dintre cele mai mari companii de hardware, software si servicii pentru telecomunicatii din lume. Compania isi desfasoara activitatea in 150 de tari si isi are sediul la Espoo, in Finlanda.