- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Vanzari peste asteptari de Black Friday. Ce produse si-au cumparat romanii si cat au platit

26 Nov, 10:36 • adrian.mihaltianu
Majoritatea retailerilor de pe piata locala au sarbatorit Black Friday vineri, dar si in weekend, inregistrand vanzari mult mai mari comparativ cu anul trecut. Vezi care au fost cele mai comandate produse si care este valoarea lor.
Vanzari peste asteptari de Black Friday. Ce produse si-au cumparat romanii si cat au platit

Romanii s-au
inghesuit vineri inca de la primele ore in magazine pentru a prinde
reducerile la produsele dorite. De asemenea, site-urile retailerilor
online s-au „incins”, dar au facut fata mai bine decat anul
trecut, cu exceptia Domo, care a picat mult timp, fapt care l-a facut
pe retailer sa anunte reduceri si luni.
Vezi intr-un
material anterior
cum s-au luptat retailerii in razboiul preturilor.

Vanzari eMag

La eMag s-au
comandat, de Black Friday, 250.000 de produse in valoare totala de 23
milioane de euro, dublu comparativ cu anul trecut.

Reducerile au avut o
valoare totala de 10 milioane de euro, potrivit lui Iulian Stanciu,
director general eMag.

La startul Black
Friday, ora 06:55, pe site-ul eMag erau 100.000 de oameni. In
momentul de varf, au fost 160.000 de vizitatori simultan pe site, iar
pe parcursul intregii zile, cel mai mare retailer online din Romania
a primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul
trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de
vizite si 13.000 de comenzi.

Cea mai mare comanda
plasata de pe telefonul mobil, echivalentul a 22.000 de euro, a fost
un Ford Kuga. Tot de pe telefonul mobil a fost comandat si un
televizor 4K, redus de la 22.000 de lei la 17.000 de lei.

Livrarea produselor
a inceput de vineri, iar jumatate dintre acestea vor ajunge la
clienti in cursul zilei de luni, 25 noiembrie. Pana la data de 29
noiembrie, toate comenzile vor fi livrate din depozitul eMag acasa la
clienti, au spus oficialii companiei.

In total, clientii
eMag au cumparat, de Black Friday, 40.000 de tablete, 30.000 de
telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto si video,
45.000 de produse electrocasnice, de la frigidere si masini de
spalat, pana la mixere, storcatoare si expresoare. Cel mai rapid ritm
de epuizare a stocului a fost raportat de categoria tabletelor de 99
de lei. In primele 5 minute au fost vandute 1.000 de tablete, 3
tablete pe secunda. In topul vanzarilor s-a situat si categoria
produselor de bricolaj pentru casa si gradina, cu 9.000 de produse,
de la bormasini si lopeti de indepartat zapada, pana la drujbe si
masini.
Prin intermediul
eMag Marketplace, cel mai bine s-au vandut jucariile si cartile:
10.000 de jucarii si 17.000 de carti vandute.

Pe parcursul unei
singure zile, pe eMag s-au comandat 60 de autoturisme in valoare de
peste 1 milion de euro de la Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai
si Mercedes-Benz. Mai mult, au fost generate peste 300 de cereri
suplimentare din partea clientilor care si-au dorit autoturismele,
dar care nu au reusit sa plaseze o comanda in oferta de Black Friday.
Din categoria auto a venit, in acest an, si cel mai scump produs
comandat online: Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, in valoare de
45.000 de euro. Primul autoturism, un Ford Focus, a fost deja livrat
in Bucuresti.

Conform
reprezentantilor eMag, site-ul a functionat perfect, ca intr-o zi
obisnuita.

Vanzari Flanco


La a treia editie de
Black Friday la Flanco, s-au inregistrat vanzari de 72 milioane lei
in perioada 22-24 noiembrie, cu 31% mai mult decat la editia
anterioara. Peste 750.000 de vizitatori au trecut pragul magazinelor
Flanco. Dintre acestia, peste 120.000 au ales cel putin un produs din
oferta Black Friday in cele trei zile de campanie.

Rezultate
remarcabile s-au inregistrat pe categoriile de tablete si telefoane
smart, unde s-au vandut de 4, respectiv de 5 ori mai multe produse
fata de anul trecut”, spune Violeta Luca CEO Flanco.

In cadrul campaniei Black Friday s-au
distins produsele premium, cu o crestere semnificativa a ponderii in
mixul de vanzari. Cele mai cautate produse din oferta Black Friday au
fost televizoarele Smart, care au reprezentat mai mult de jumatate
din vanzarea totala de televizoare, notebook-urile, tabletele,
telefoanele smart si produsele electrocasnice incorporabile.

In 2013, stocul total al produselor din
oferta a numarat peste 450.000 de unitati, iar peste 2.000 de repere
unice au fost incluse in campanie, cu reduceri de pret situate intre
10% si 80%. In primele 14 ore de campanie Black Friday, magazinele
Flanco au generat vanzari echivalente cu 80% din vanzarea pe cele 3
zile de eveniment din 2012.

Fata de anul
precedent, am vandut cu 40% mai multe televizoare cu diagonala mai
mare de 40”, cu 75% mai multe aparate foto tip DSLR si de 60 de ori
mai multe telefoane smart avand pretul de peste 1500 lei”
completeaza Violeta Luca.

Cateva cifre relevante pentru editia
2013 Black Friday la Flanco: 30% din vanzari au fost televizoare,
peste 25% au reprezentat laptopuri si tablete, telefoanele au
reprezentat 10% din vanzari, iar electrocasnicele mari, 20%. De
remarcat ca in 2013, cererea de electrocasnice mari a fost in scadere
fata de 2012 cu 10%, fapt ce releva o anumita saturatie a consumului
pe aceasta categorie de produse si o elasticitate mai redusa a
cererii in functie de pret.


Vanzari la Domo


Domo a inregistrat
vanzari cumulate de 15,1 milioane de euro, in primele trei zile ale
in perioada 22-24 noiembrie, din care 12,3 milioane de euro in
reteaua de magazine si 2,8 milioane in magazinul online.

Televizoarele au
fost, in continuare, cele mai vandute produse, inregistrand un
procent de 40% din vanzarile din aceasta perioada. Pe locul doi s-au
clasat electrocasnicele mari cu 28,6%, urmate de categoria IT&C
cu 20,06%, majoritatea produselor achizitionate din aceasta categorie
fiind tablete (40%).

Peste 70.000 de
romani au ales sa faca cumparaturile de Black Friday in magazinele
Domo, atat din retailul traditional cat si din online, cei mai multi
dintre ei avand o lista de cumparaturi de cel putin doua produse. In
total, am vandut peste 141.000 de produse”, a declarat Ligia Rosu,
marketing manager Domo.

Black Friday la Domo
continua pana pe 28 noiembrie.

Vanzari F64

F64 a inregistrat in
campania de Black Friday:
14.800 de
produse
comandate, cu peste 75% mai
mult decat in 2012 si venituri de peste
9
milioane de lei
.

Pana duminica seara
au fost livrate peste 78% din comenzile plasate si pana marti vor fi
livrate toate comenzile plasate in aceasta campanie.

Prima livrare a avut
loc in noaptea de 22 noiembrie, la ora 00:40. Prima comanda online a
venit din Timisoara si a continut un aparat mirrorless.

Serverul F64 a fost
uptime aproape de 99% si pe durata primelor 12 ore s-au comandat 55%
din produse, cu o medie de 10 produse pe minut. Call Center-ul F64 a
inregistrat peste 6.500 apeluri, fiind preluate in proportie de 86%,
a spus Marian Alecsiu, co-fondator F64.

Vanzari QuickMobile

Campania Early Black Friday,
desfasurata pe 22 noiembrie, a adus companiei QuickMobile vanzari de
peste 1,25 milioane de euro. Cu peste 12.000 de produse vandute,
QuickMobile a depasit cu mult previziunile facute pentru campania din
acest an, atat din punct de vedere al volumului de vanzare, cat si
din punct de vedere al vizitatorilor, au spus oficialii companiei.

QuickMobile a pregatit in acest an
reduceri de peste 50% pentru produsele comercializate atat pe
platforma online, cat si in cele 34 de showroom-uri din toata tara.

”Anul acesta am observat un interes
tot mai crescut al clientilor pentru zona de accesorii pentru
telefoane mobile, tablete si laptopuri. Cel mai bine s-au vandut
produsele marca Celly si Cellularline, care acopera o paleta mai
larga de nevoi – de la huse si folii de protectie pana la adaptoare
si cabluri de date”, a declara Tudor Tiboc, CEO QuickMobile, care a
adaugat ca vor fi reduceri si in ziua de 29 noiembrie.

Pe 29 noiembrie,
incepand cu ora 09.00, QuickMobile a pregatit o noua campanie Black
Friday, cu reduceri pentru telefoane mobile, tablete si accesorii, de
pana la 99%. In acest sens, compania se pregateste cu
reaprovizionarea stocurilor”, a mai spus Toboc.


Citeste si:
Retailerii si
curierii, pe ultima suta de metri inainte de Black Friday

Topul celor mai mari jucatori din
retailul online IT&C