- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Veniturile grupului Lenovo au avansat cu 13% in T2

08 Nov, 15:38 • adrian.mihaltianu
Grupul Lenovo a inregistrat venituri de 9,8 miliarde de dolari in al doilea trimestru din acest an, in crestere cu 13 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Veniturile grupului Lenovo au avansat cu 13% in T2

De asemenea profiturile au crescut in
acest trimestru, ajungand la un nivel pre-impozitare cu 30% mai mare
fata de aceeasi perioada a anului anterior, pana la 265 milioane
dolari, in timp ce profitul net a crescut cu 36 procente fata de anul
trecut, pana la 220 milioane dolari.

Profitul brut al companiei in al doilea
trimestru fiscal a crescut cu 11 procente fata de anul anterior, pana
la 1,27 miliarde dolari, cu o marja bruta de 12,9 procent. Castigul
de baza pe actiune a fost de 2,12 centi dolari. Rezervele nete de
numerar erau in 30 septembrie 2013 de 2.6 miliarde dolari.

Lenovo a anuntat un numar record de
dispozitive vandute in acest trimestru (iulie-septembrie 2013), de
de 29 de milioane.

Livrarile de PC-uri Lenovo in al doilea
trimestru fiscal au fost de 14,1 milioane de unitati. De asemenea,
Lenovo a atins un record al livrarilor globale de tablete, in numar
de 2,3 milioane, de 4,2 ori mai mult decat in aceeasi perioada a
anului anterior, crestere determinata de vanzarile in afara Chinei.

Detaliere
geografica

In China, Lenovo a obtinut venituri de
3,8 miliarde dolari in al doilea trimestru fiscal, o crestere de un
procent fata de anul anterior, ceea ce inseamna 40% din veniturile
globale ale companiei. Cresterea veniturlor in China a fost
determinata de vanzarile de smartphone-uri si tablete, care au
crescut cu 45 procente fata de anul anterior.

In zona Asia Pacific, Lenovo a avut
venituri totale de 1,5 miliarde dolari in al doilea trimestru, adica
15 procente din veniturile globale ale companiei, in crestere cu un
procent fata de anul anterior. Lenovo a atins un record in zona
Asia-Pacific, cu o cota de piata pe segmentul PC-urilor de 14,5%, in
crestere cu 0,1 puncte fata de anul anterior.

“Performantele atinse
in Japonia si cresterea rapida pe pietele din India si Indonesia
ne-au pozitionat pentru prima data pe locul 1 in piata de PC-uri
pentru consumatori in zona Asia-Pacific, cu o cota de 12.7 procente. In aceeasi zona am atins prag psihologic, prin vanzarea a peste un
milion de smartphone-uri si tablete”, au spus oficialii grupului.

Veniturile Lenovo in Europa/Orientul
Mijlociu/Africa (EMEA) au crescut cu 26 de procente in al doilea
trimestru fiscal, pana la 2,,3 miliarde dolari, adica 23 de procente
din veniturile globale ale grupului. iI acest trimestru, Lenovo a
avut livrari record de PC-uri in EMEA, de 15 procente, in crestere cu
4,2 puncte fata de anul anterior.

In America de Nord si de Sud,
veniturile Lenovo au fost de 2,2 miliarde dolari in al doilea
trimestru fiscal, o crestere cu 37 de procente fata de anul anterior,
adica 22 de procente din veniturile globale ale companiei. Vanzarile
de PC-uri in America de Nord si de Sud au crescut cu 39 de procente
in ultimul an, ceea ce i-a permis companiei sa depaseasca piata cu
43 de puncte procentuale. Lenovo a atins o cota de piata record in
aceasta regiune, de 11.3 procente, in crestere cu 3.5 puncte
procentuale fata de anul anterior.

Detaliere de produse

In al doilea trimestru fiscal,
laptopurile Lenovo au adus cea mai mare contributie la veniturile
globale ale companiei, adica 51 de procente. In intreaga industrie,
livrarile de laptopuri au scazut cu 12 procente de la un an la altul.

Vanzarile consolidate de laptopuri
Lenovo la nivel global in al doilea trimestru fiscal au totalizat 5
miliarde dolari, in crestere cu opt procente fata de anul anterior.

De asemenea, vanzarile consolidate de
PC-uri desktop Lenovo in al doilea trimestru au scazut cu 3 procente
fata de anul anterior, pana la 2,7 miliarde, adica 28 de procente din
venituile totale ale companiei.

Vanzarile consolidate de produse Lenovo
din gama Mobile Internet Digital Home (MIDH),care include
smartphone-uri si tablete au crescut cu 106 procente fata de anul
anterior in al doilea trimestru fiscal, pana la 1,5 miliarde dolari,
adica 15% din veniturile totale ale companiei in acest trimestru.