- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Adidas, brandul numarul 1 in posturile de pe Internet legate de Cupa Mondiala

03 Jul, 15:09 • Redactia DailyBusiness
Adidas i-a depasit pe rivalii de la Nike in ceea ce priveste popularitatea brandului pe Internet in randul fanilor Cupei Mondiale, potrivit unui studiu al NM Incite, o firma din grupul de cercetare de piata Nielsen McKinsey.
Adidas, brandul numarul 1 in posturile de pe Internet legate de Cupa Mondiala

Inainte de debutul Cupei Mondiale, Nike, care nu este sponsor oficial al evenimentului, spre deosebire de Adidas, era mai popular in randul utilizatorilor de Internet, care cautau subiecte relationate de evenimentul sportiv, potrivit studiului, citat de Reuters.

Un sfert din „buzz-ul” online din primele doua saptamani de la debutul Cupei Mondiale s-a focusat in jurul Adidas, acesta fiind cel mai mare procent inregistrat de un brand in aceasta perioada.

Pentru Adidas aceasta pondere reprezinta o crestere de 14,4% fata de cea pe care o inregistra inainte de eveniment.
In aceeasi perioada, Nike a ajuns la o expunere de 19,4%, de la 30,2%, inainte de eveniment.

Studiul a luat in calcul subiectele legate de Cupa Mondiala de pe retelele sociale, bloguri, grupuri, sau site-uri cu imagine si filmari cum ar fi Flickr, YouTube, Facebook sau Twitter. In cadrul studiul au fost analizati 10 sponsori mari ai evenimentului, dar si 20 de companii rivale ale acestora, care insa nu sponsorizeaza Cupa Mondiala.

Inainte de debutul campionatului Mondial de Fotbal, companii ca Nike sau Calsberg au indepartat atentia de la companiile care sponsorizau cu milioane de dolari evenimentul, realizand campanii publicitare prin care isi asociau brandul cu Cupa Mondiala, chiar daca nu erau sponsori, practica denumita marketing de ambuscada.

Totusi, din momentul inceperii campionatului lucrurile au inceput sa se schimbe. Spre exemplu, pagina de fotbal a Adidas de pe Facebook are peste 1 milion de fani, iar reprezentantii companiei adauga continut nou de cateva ori pe zi, media de comentarii pe post fiind de circa 100.

Totusi, oficialii Nielsen atrag atentia si asupra faptului ca popularitea Adidas a crescut si ca urmare a discutiilor starnite de mingea “jabulani”, balonul oficial al Cupei Mondiale, care a fost criticat de multi jucatori pentru ca ar urma traiectorii ciudate.
Astfel, in saptamana care s-a incheiat pe 13 iunie aceasta minge a reprezentat 8% din mesajele in engleza de pe Internet, legate de Campionatul Mondial.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai mult” / ”Nu ieșim din politică și de la guvernare”
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai ...
Bursa revine pe creștere. Investitorii își recapătă optimismul pe fondul semnalelor economice favorabile
Bursa revine pe creștere. Investitorii își recapătă optimismul pe fondul semnalelor economice favorabile
Iarna facturilor uriașe. Cât costă încălzirea locuințelor în 2025 și care sunt opțiunile cele mai rentabile
Iarna facturilor uriașe. Cât costă încălzirea locuințelor în 2025 și care sunt opțiunile cele ...
Bolojan îl felicită pe Ciucu pentru victoria la alegerile de duminică. ”Sunt convins că va schimba fața Capitalei”
Bolojan îl felicită pe Ciucu pentru victoria la alegerile de duminică. ”Sunt convins că va schimba ...
Moțiunea de cenzură ”România nu este de vânzare” va fi prezentată luni în parlament. Votul, în 15 decembrie
Moțiunea de cenzură ”România nu este de vânzare” va fi prezentată luni în parlament. Votul, ...
Meta amână cu un an lansarea ochelarilor de realitate mixtă Phoenix. Zuckerberg cere calitate „fără compromisuri”
Meta amână cu un an lansarea ochelarilor de realitate mixtă Phoenix. Zuckerberg cere calitate „fără ...
Trump îl critică pe Zelenski pentru întârzierea privind planul de pace. Presiunea americană asupra Kievului crește
Trump îl critică pe Zelenski pentru întârzierea privind planul de pace. Presiunea americană asupra ...
Nicușor Dan face, luni și marți, prima vizită oficială în Franța. Întâlniri cu Emmanuel Macron și diaspora
Nicușor Dan face, luni și marți, prima vizită oficială în Franța. Întâlniri cu Emmanuel Macron ...
Sectorul 6 va intra din nou în alegeri. Al nouălea scrutin pentru bucureșteni în mai puțin de doi ani
Sectorul 6 va intra din nou în alegeri. Al nouălea scrutin pentru bucureșteni în mai puțin de doi ...
Ciprian Ciucu, victorie categorică în Capitală. A câștigat 5 din 6 sectoare și devine noul primar general
Ciprian Ciucu, victorie categorică în Capitală. A câștigat 5 din 6 sectoare și devine noul primar ...
UPDATE Rezultatele oficiale București 2025. Ciprian Ciucu este noul Primar General al Capitalei
UPDATE Rezultatele oficiale București 2025. Ciprian Ciucu este noul Primar General al Capitalei
UPDATE Marcel Ciolacu a câștigat șefia CJ Buzău, cu peste 51,97% dintre voturi
UPDATE Marcel Ciolacu a câștigat șefia CJ Buzău, cu peste 51,97% dintre voturi
Daniel Băluță, prima reacție după ce a pierdut Primăria Capitalei: „Îi somez pe toți care au gânduri necurate să uite de ele”
Daniel Băluță, prima reacție după ce a pierdut Primăria Capitalei: „Îi somez pe toți care au ...
Anca Alexandrescu: „Indiferent de rezultat, eu voi face ce am promis”
Anca Alexandrescu: „Indiferent de rezultat, eu voi face ce am promis”
Cătălin Drulă, declarații după rezultatele exit-poll-ului: „Referendumul și bugetul Capitalei trebuie implementate imediat”
Cătălin Drulă, declarații după rezultatele exit-poll-ului: „Referendumul și bugetul Capitalei ...
Primele declarații ale lui Ciprian Ciucu, după rezultatele exit-poll-ului: „Vreau să fac din București proiectul vieții mele”
Primele declarații ale lui Ciprian Ciucu, după rezultatele exit-poll-ului: „Vreau să fac din București ...
Exit-poll CURS alegeri Primăria Capitalei. Ciprian Ciucu conduce cu 32%, iar Daniel Băluță a strâns 26,3%
Exit-poll CURS alegeri Primăria Capitalei. Ciprian Ciucu conduce cu 32%, iar Daniel Băluță a strâns ...
George Simion cere mobilizare pe final de scrutin: „Niciun protest nu înlocuiește votul pus în urnă”
George Simion cere mobilizare pe final de scrutin: „Niciun protest nu înlocuiește votul pus în urnă”