- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Criza readuce la moda in randul cititorilor romani cartile clasice de economie

02 Apr, 00:01 • elena.olteanu
Cititorii romani de carti de business s-ar putea orienta anul acesta spre cartile clasice, din dorinta de a intelege in detaliu mecanismele si teoriile de baza din afaceri, potrivit reprezentantilor editurilor de carti de afaceri de pe piata locala.
Criza readuce la moda in randul cititorilor romani cartile clasice de economie

Dincolo de acest „new entry”, in 2009 in preferintele romanilor se vor situa in continuare cartile care abordeaza marketing-ul dintr-o perspectiva moderna.

In ceea ce priveste topul celor mai citite carti de business, in 2008, acesta a fost diferit la fiecare retailer in parte.

La Diverta, cele mai cautate carti au fost cele despre marketing si management.

„In 2008, cititorii si-au indreptat atentia in special spre carti de marketing si management, iar pentru 2009 estimam ca vor avea un trend ascendent cartile de leadership”, spun reprezentantii retailerului Diverta.

Teme precum schimbarea la nivel organizational si economic si cele despre marketing au fost in preferintele romanilor, in ceea ce priveste vanzarile editurii Publica.

„Cartile preferate au fost cele despre schimbare, la nivel organizational/economic, si cele despre leadership. Publicul nostru specializat s-a mai orientat si catre cartile despre marketing, mai ales pentru ca vorbim despre autori cu o viziune moderna si chiar revolutionara, cum sunt Mark Hughes (Buzzmarketing) sau Sergio Zyman (Sfarsitul advertisingului asa cum il stim). Si pentru 2009 ne asteptam ca cititorii sa se orienteze tot catre cartile despre schimbare si management”, spun reprezentantii editurii Publica, specializata pe carti de afaceri.

Cine cumpara carti de afaceri in Romania

Profilul cititorului de business difera in functie de abilitatile pe care fiecare persoana doreste sa si le imbunatateasca. Fiecare titlu si fiecare tema are cititorul sau.

„Profilul clientilor nostri sunt persoanele care doresc sa-si imbunatateasca abilitatile de lider si sa obtina rezultate mai bune, persoane din top management precum si studenti sau tineri intreprinzatori”, au spus reprezentantii Diverta.

De asemenea, sunt si carti care abordeaza o paleta mai larga de subiecte, de aceea aceeasi carte poate avea un ca public tinta persoane care activeaza in domenii diferite.

„Profilul este la fel de variat ca si definitia pe care o are cartea de business. Cartea de business nu se reduce la volume foarte specializate, ca niste manuale. Unele carti etichetate de business sunt de interes general. De exemplu, Funky Business sau The Tipping Point sunt o lectura apreciata si de manageri, economisti sau intreprinzatori, dar si de sociologi, artisti sau profesori de materii umaniste”, sustin reprezentantii Publica.

Cartile de business detin circa 2,5% in intreaga piata de carte din Romania, estimata la 80 de milioane de euro in 2008.

Cu toate acestea, cartile de afaceri continua sa-si consolideze pozitia pe piata, deoarece cititorii vor acorda o atentie sporita pentru titlurile din domeniu, dar si datorita cresterii numarului de carti de acest gen care sunt editate in Romania.

„Credem ca incepand din 2007, piata de carte de business din Romania a intrat intr-o etapa de consolidare. 2009 va fi cu siguranta un an cel putin al moderatiei in ceea ce priveste consumul. Pentru piata de carte, aceasta moderatie va insemna in primul rand o mai mare atentie a publicului pentru calitatea literaturii oferite. In ceea ce priveste strict segmentul cartilor de afaceri, probabil ca interesul si disponibilitatea de a citi astfel de carti vor creste, mai ales ca exista numeroase carti si autori importanti care nu au fost inca editati in Romania”, comenteaza reprezentantii Publica.

Top 5 cele mai vandute carti de afaceri ale editurii Publica in 2008

1. Aisbergul nostru se topeste, de John Kotter
2. Design Your Self, de Karim Rashid
3. Era turbulentelor, de Alan Greenspan
4. Buzzmarketing, de Mark Hughes
5. Funky Business, de Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale

Top 5 cele mai vandute carti de business ale retailerului Diverta in 2008

1. Funky Business – Nordstrom, Ridderstrale Kjell,Jonas, Publica
2. De Ce Vrem Sa Fii Bogat – Donald, Robert Trump, Kiyosaki, Curtea Veche Publishing
3. Karaoke Capitalism.Management Pentru Omenire – Jonas Ridderstrale, Kjell Nordstrom, Publica
4. Biblia Vanzarilor – Jeffrey Gitomer, Brandbuilders
5. Negocieri In Stilul Lui Donald Trump – George H. Ross, Meteor Press

Cartile de afaceri si economie reprezinta 3,5% din vanzarile de carte Diverta, intr-un top dominat de beletristica si carti pentru copii si hobby.

Top 5 cele mai vandute carti de business ale editurii Polirom

1. Managementul resurselor umane
2. Cum sa vinzi clientilor dificilli
3. Experimentele de psihologie pentru dezvoltare personala
4. 151 de idei eficiente pentru motivarea angajatilor
5. Vanzatorul de elita, Tehnici si strategii de succes in vanzari