Lifestyle

Cum au evoluat anul trecut cei mai importanti producatori de cosmetice din Romania

02 Aug, 00:05 • monica.manea
Cei mai mari producatori de cosmetice din Romania isi mentin afacerile la cifre ce depasesc 6 milioane de lei, in conditiile in care trebuie sa faca fata unor mari competitori internationali precum  Procter&Gamble, Unilever, Henkel sau L'Oreal.
Cum au evoluat anul trecut cei mai importanti producatori de cosmetice din Romania

Evolutiile
producatorilor romani au fost cat se poate de diferite. Daca Farmec, una dintre
companiile de top, inregistreaza un profit in crestere cu 60 de procente, Ivatherm,
un al producator important, raporteaza pierderi mai mari cu peste 52%.

[img=3176]Elmiplant[/img]  In fruntea topului marilor
jucatori romani de pe piata autohtona de cosmetice este Sarantis Romania. Compania
detine brandul Elmiplant, preluat in anul 2007 de la producatorul Elmi Prodfarm, pentru suma de 6,5 milioane de euro. 

Anul trecut, Sarantis
Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 156,5 milioane de lei (36,9
milioane de euro), in scadere cu 2 procente fata de 2010, cand raporta
afaceri de 159,8 milioane lei (37,3 milioane euro). In
2011, profitul acesteia a scazut cu 16%, de la 11,5 milione lei (2,7 milioane euro), cat inregistra in 2010, la
9,6 milioane lei (2,3 milioane euro), potrivit datelor publicate pe site-ul
Ministerului Finantelor Publice.

Pe langa productia de
cosmetice, Sarantis mai obtine venituri si din distributia produselor unor  furnizori straini precum Johnson
& Johnson sau GlaxoSmithKline.

[img=3175]Farmec[/img] Urmatorul in clasament
este producatorul roman de cosmetice Farmec, care detine brandurile Gerovital si Aslavital.

Compania clujeana a
inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 110 milioane de lei (26,2 milioane de
euro), in crestere cu 15,5% fata de 2010 cand afacerile companiei erau de 95,9
milioane lei (22,6 milioane euro).

In ceea ce priveste
profitul de pe anul trecut, Farmec raporteaza o crestere foarte mare, de peste
60%, ajungand astfel la 8,3 milioane de lei (1,95 milioane euro). In 2010
profitul net al companiei era de 5,17 milioane lei (1,2 milioane euro).

[img=3173]Gerocossen[/img] Urmatorul producator
din acest top demonstreaza ca suntem departe de a putea vorbi de un trend
ascendent pe piata cosmeticelor romanesti. Gerocossen a incasat anul trecut
venituri de 7,8 milioane de lei (1,85 milioane euro) in scadere cu 27,5% fata
de 2010, cand afacerile firmei depasau 10 milioane de lei (2,5 milioane euro).

Profitul companiei a
scazut cu mai bine de 30%, la 458.000 lei (108.000 euro).

[img=3174]Genmar Cosmetics[/img] Genmar Cosmetics, este un al producator roman
important, care anul trecut
inregistra afaceri de 6,67 milioane de lei (1,57 milioane euro), in crestere cu
12% fata de anul precedent.

Totodata, profitul companiei a fost de 1,63 milioane de lei (384.000 euro),
cu 30% mai mare fata de 2010.

[img=3179]Cosmetic Plant[/img] Pe locul 5 este o alta
firma clujeana, Cosmetic Plant, care in 2011 avea afaceri
de 6,3 milioane lei (1,48 milioane euro) in crestere cu 23,3% fata de 2010.

Profitul Cosmetic Plant s-a majorat anul
trecut cu 13,9%, ajungand la 1 milion de lei (256.000 euro).

[img=3172]Ivatherm[/img] O alta companie a
carei cifra de afaceri depaseste 6,1 milioane de lei (1,45 milioane euro) este
Ivatherm.

Aparuta in 2005, firma aduce pe
piata produse pe baza de apa termala de la Herculane. Asocierea brandului cu o
locatie atat de cunoscuta la noi in tara se pare ca anul trecut nu i-a adus
acelasi succes ca in anii precedenti.

In 2011 afacerile
companiei au scazut cu 2 procente, iar profitul s-a diminuat cu 52%, ajungand
la 225.000 (53.000 de euro) de lei.

[img=3171]Cei mai importanti producatori romani de cosmetice[/img]
Pe piata mai exista
zeci de producatori romani nisati pe diverse segmente de produse cosmetice, dar ale
caror afaceri nu ajung la 6 milioane de lei.

Cursul mediu folosit pe anul 2011 este de 4,24
lei/euro.