- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cum mai creste productivitatea angajatului: masaj direct la locul de munca

17 Jan, 00:01 • elena.olteanu
Pentru a oferi angajatilor un mediu de lucru cat mai relaxant si lipsit de stres, angajatorii incep apeleze la modalitati din ce in ce mai inedite. Unul din exemple este masajul la locul de munca, pe durata unei pauze de cafea, circa 15 minute.
Cum mai creste productivitatea angajatului: masaj direct la locul de munca

„O data pe saptamana ne deplasam pentru circa 50 de angajati. Exista si cazuri care doresc de 2 ori pe saptamana”, spune Alina Pitu, general managel al Max-Relax, companie care ofera astfel de servicii, in cazul careia o sedinta de masaj costa 4-8 euro.

Printre clientii companiei care au apelat la serviciile de masaj pentru angajati, direct la locul de munca se numara Rompetrol, Genpact, Danone P.D.P.A. Romania, Avon Cosmetics, Dufa Deutek sau Sensiblu.

Reprezentantii companiei AyDo, care are in portofoliu astfel de servicii, spun ca dupa fiecare sedinta oferita angajatilor intr-o firma, numarul de doritori creste. Apoi, angajatilor le este mult mai la indemana acest serviciu, intrucat le este mai dificil sa se deplaseze pana la o sala de fitness.

Momentan, cel putin, criza care a lovit si Romania in ultima parte a anului 2008 se pare ca nu a afectat bugetele alocate de catre companii pentru aceste facilitati oferite personalului.

„La sfarsitul anului trecut nu s-a simtit aceasta criza intrucat au fost comenzi si pentru anul 2009. Este destul de greu de vazut ce se va intampla anul acesta, deoarece suntem abia la inceput. Noi incercam sa personalizam fiecare pachet in functie de bugetul fiecarei companii”, a spus Pitu.

Ce spun clientii

Compania de servicii IT Genpact Europe este unul din clientii Max-Relax care ofera angajatilor astfel de facilitati.

„Bugetul de masaj investit de Genpact se va mentine si in 2009. Genpact suporta jumatate din costul masajului. Avem un contract pentru un numar limitat de masaje pe saptamana, iar angajatii se inscriu in avans”, spun reprezentantii companiei.

„Avand in vedere faptul ca angajatii nostri au o munca de birou in fata calculatorului, ne-am gandit ca 15 minute de masaj le-ar face bine”, au explicat ei.

Valori mici pe piata

Piata este inca tanara, fiind o afacere care este la inceput in Romania, dar cu posibilitate de dezvoltare mare in urmatorii ani.

„In acest moment piata este mica, cu putini jucatori, prin urmare nu putem estima o valoare corecta a intregii piete”, a mai spus Pitu.

Cifra de afaceri inregistrata de Max-Relax anul trecut a fost de circa 50.000 de euro. „In prezent ne aflam pe un trend ascendent, pe care dorim sa-l pastram si anul viitor”, spune Pitu.

Compania Max Relax are in prezent 20 de colaboratori pentru serviciul de masaj si doua puncte de lucru – in Bucuresti, unde activitatea a inceput in urma cu 3 ani si in Cluj, deschis recent.

Compania AyDo are in portofoliu circa 8 companii cu care a incheiat contracte pentru prestari astfel de servicii si activeaza pe piata de peste 1 an.

Centrele Spa, solutie pentru angajatii care au la dispozitie mai mult de 15 minute

In cazul centrului Eden Spa, companiile care au apelat la astfel de servicii au un buget alocat intre 1.500 si 20.000 de lei, pentru sedinte care pot varia intre 40 de minute si 120-200 de minute pentru fiecare sedinta.

Stress-ul la serviciu este una din cele mai mari probleme ale timpurilor moderne, iar angajatii din Romania au inceput si ei sa dea tot mai des semne de depresie, absenteism sau probleme de sanatate din cauza programului prelungit de la birou”, a declarat Liliana Paraipan, general manger, Eden Spa, alcatuit din 2 centre in Bucuresti, unul in Azuga si unul in Sibiu.

Companiile achizitioneaza servicii spa pentru angajati pentru ca acestea influenteaza productivitatea fiecarei persoane, suplinesc activitatile fizice pentru angajatii care nu au rabdarea si puterea necesara sa faca sport dupa o zi de serviciu, ridica moralul angajatilor, sporesc perfomanta profesionala, fidelizeaza angajatii”, a mai spus Paraipan.

In cazul unor companii foarte mari, de astfel de servicii beneficiaza in general middle si top managementul, iar in cazul companiilor medii, ele se pot adresa tuturor angajatilor.

Din cauza crizei financiare care a afectat si Romania, este posibil ca firmele care ofereau astfel de servicii sa diminueze bugetul alocat, spune Paraipan.

Este posibil ca in prima parte a anului sa inregistram o scadere a vanzarilor pentru segmentul nostru de corporate, dar speram ca pana la sfarsitul lui 2009 sa pastram acelasi nivel ca si anul trecut in ceea ce priveste consumul de servicii si produse de catre clientii – companii”, a mai precizat Paraipan.