Montecristo Retail a fost timp de ani buni un nume important în sectorul de fashion retail din România, cu magazine în toate marile centre comerciale din București și din marile orașe ale țării. Portofoliul său a inclus branduri de larg consum și notorietate precum Kenvelo, Lee Cooper și Timeout, adresându-se unui public tânăr și urban.
În 2019, compania deținea 93 de magazine sub cele trei branduri, însă rețeaua s-a redus semnificativ, ajungând în prezent la 71 de unități, semn al presiunilor tot mai mari din piață.
Potrivit datelor publice, Montecristo Retail este deținută în prezent de firma Trilinc Global-Montecristo Retail Holdings, înregistrată în Insulele Cayman. Administratorul companiei este Paul Robert Sanford, cetățean american, conform platformei Termene.ro.
Din punct de vedere financiar, anul 2024 a fost unul dificil pentru companie. Montecristo Retail a înregistrat venituri de 152 milioane de lei, dar a raportat o pierdere netă de 30 de milioane de lei, potrivit informațiilor publicate de Ministerul Finanțelor.
Aceste rezultate reflectă o deteriorare continuă a performanței financiare în contextul economic actual, marcat de inflație, scăderea puterii de cumpărare și concurență intensificată pe piața de fashion retail.
Deschiderea procedurii de insolvență este menită să ofere companiei o șansă de reorganizare și de evitare a falimentului. Administratorul judiciar Infinexa urmează să analizeze situația economică a firmei și să propună un plan de redresare, care va fi supus aprobării creditorilor.
Citeşte şi: Eurostat. Câți români nu și-au permis anul trecut o săptămână de vacanță departe de casă