- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Piata ambarcatiunilor de lux are nevoie de „o minune” ca sa nu intre la apa

25 Feb, 00:01 • valentin..nicolae
Afacerile dealerilor locali de ambarcatiuni se afla pe un trend descendent si doar "o minune" mai poate salva acest business, potrivit reprezentantiilor jucatorilor de pe piata locala prezenti la Salonului Nautic International, care se desfasoara zilele acestea la Bucuresti.
Piata ambarcatiunilor de lux are nevoie de o minune ca sa nu intre la apa

„Piata a fost si este in scadere, iar criza a afectat atat de mult acest domeniu, incat asteptam minuni pentru a ne salva”, a declarat Andreea Has, reprezentant al dealer-ului Euronautica Motors. Ea spera ca oamenii vor reinvesti in hobby-urile lor, dupa o pauza lunga.

De aceeasi parere sunt si alti jucatori din domeniu.

„Piata este jos de tot si sunt putine sanse ca ea sa isi revina, atata timp cat nu se intampla nimic serios. Evolutia nu se datoreaza neaparat crizei economice. Fara aceasta criza, piata tot aici ar fi ajuns, din cauza unor factori precum lipsa infrastructurii si a legislatiei”, a spus Ovidiu Rebegel, manager al American Nautics.

Potrivit lui Rebegel, pe piata de profil din Romania ajung numeroase motoare de ambarcatiuni furate din tari precum Italia, Spania sau Germania, care sunt inmatriculate in tara fara niciun fel de problema.

„Noi, indiferent ce preturi am avea, suntem neprotejati. Daca eu vreau sa vand un motor de 100 CP, de exemplu, iar pretul lui cel mai mic este intre 5.000 si 6.000 de euro, iar unul care il fura il vinde cu 2.000 de euro, nu am nicio sansa. Toti vrem sa vindem, dar nu ai cum sa intri in competitie cu cineva care fura si nu pateste nimic”, a adaugat Rebegel.

[quote=Ionut Tudose]Speram ca in 2011 vor fi si vanzari mai spectaculoase … dar probabil le vom numara pe degetele de la o singura mana[/quote]

In acelasi timp, Octavian Firu, directorul dealer-ului NauticLife, a spus ca anul trecut business-ul sau a fost sub asteptari, in conditiile in care 2010 a fost un an de relansare a industriei de profil in Europa.

„Anul trecut am inregistrat o cifra de afaceri de 800.000 de euro. Initial ne asteptam la circa 1 milion de euro”, a declarat Firu.

Cum explica el aceasta evolutie? „A existat o retinere din partea clientilor, o anumita teama. Au fost multi care s-au uitat la barci, au venit in showroom, le-au testat, dar nu au cumparat”, a spus directorul NauticLife.

Totusi, in opinia organizatorilor evenimentului, cererea pe piata de profil este in crestere, fiind orientata mai ales spre ambarcatiuni mai mici, cu dimensiuni intre 5 si 8 metri.

„Speram ca in 2011 vor fi si vanzari mai spectaculoase, adica de iahturi al caror pret variaza intre 800.000 euro si 1 milion de euro, dar vor fi probabil numarabile pe degetele de la o singura mana”, a declarat Ionut Tudose, general manager World Events, organizatorul Salonul Nautic International Bucuresti.

El spune ca valoarea pietei de ambarcatiuni din Romania nu poate fi estimata din cauza dinamicii sale, in sensul ca dealerii romani vand ambarcatiuni in strainatate, in timp ce firmele straine incheie contracte in Romania. De asemenea, exista si cumparatori locali care isi pastreaza barcile in porturile din afara tarii sau care au ambarcatiuni sub pavilion strain.

In ceea ce priveste vanzarile din cadrul targului, organizatorii sunt rezervati, cu toate ca inainte de inaugurarea oficila a targului s-a vandut deja o ambarcatiune de 20.000 de euro.

„Acesta este un semn bun, desi in comparatie cu anul trecut, nu avem aceleasi asteptari. Nu pot face estimari, pentru ca achizitionarea unei barci este un proces indelungat. La targ poate sa inceapa doar o ‘idila’ intre cumparator si ambarcatiune. Adica incepe sa isi doreasca barca respectiva, apoi merge acasa si se mai gandeste o zi, doua, in cel mai fericit caz, sau poate sa se gandeasca si o jumatate de an”, a spus Tudose.

[quote=Andreea Has] In Romania iahturile mari nu au succes. Consumatorii autohtoni se orienteaza catre segmentul barcilor de 6-8 metri[/quote]

Anul trecut, Salonul Nautic International Bucuresti a inregistrat vanzari de 700.000 de euro, generate de contractele semnate efectiv in cadrul targului.

Fita, hobby de lux sau pur si simplu pasiune

„Cumparatorii sunt in general cei care vor sa aiba un astfel de hobby, care iubesc marea, aventura si sportul. Nu tine neaparat de un stil de viata, poate fi vazut ca un hobby de lux sau nu”, a declarat Ionut Tudose.

„Poti sa ai o masina de 30.000 de euro, luata in rate, sau poti sa iti iei o masina si o barca, ambele la mana a doua. Nu este vorba despre o fita”, a mai spus organizatorul targului.

Insa, potrivit expozantilor, detinerea unei ambarcatiuni nu inseamna doar plimbari, pescuit sau distractie.

„Cand iti cumperi o barca, trebuie sa stii cum sa o intretii, care sunt costurile. Nu este chiar atat de simplu”, a mentionat Andreea Has de la Euronautica Motors. In opinia ei, in Romania iahturile mari nu au succes, intrucat consumatorii autohtoni se orienteaza catre segmentul barcilor de 6-8 metri.

La nivel de costuri, intretinerea unei ambarcatiuni presupune taxe de marina, transport, cheltuieli de intretinere, revizii si combustibil.

„Taxa de marina variaza in general intre 1.000 si 1.500 de euro pe an pentru o ambarcatiune de dimensiuni reduse (circa 5-6 metri). La aceasta se adauga cheltuielile de intretinere de pana la 3.000 de euro pe an”, a spus Ionut Tudose, organizatorul Salonul Nautic International Bucuresti.

„Barcile mai mici pot fi transportate mai usor, avand deci costuri mai reduse, in timp ce pentru ambarcatiunile agabaritice poti avea nevoie si de macarale speciale pentru manevrare”, a adaugat acesta.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...