- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Tendinte in e-commerce: Ce isi doresc romanii sub bradul de Craciun

03 Dec, 15:05 • monica.manea
Cei mai multi romani isi doresc sa gaseasca anul acesta sub brad telefoane mobile, iar pe urmatoarele locuri in topul preferintelor vin jucariile, ceasurile, parfumurile, laptopurile si bijuteriile, potrivit unui studiu realizat de SEO monitor privind comportamentul consumatorilor in online in perioada sarbatorilor de iarna.
Tendinte in e-commerce: Ce isi doresc romanii sub bradul de Craciun

In preajma sarbatorilor, electronicele
cuceresc topul cautarilor pe Internet. O analiza asupra cautarilor
efectuate in anii trecuti conduce catre o estimare pentru luna
decembrie a acestui an a numarului de cautari pe care cuvantul
telefoane il va avea in Google, estimare de aproximativ 70.000 de
cautari.

Foarte aproape si justificat de
traditia cadourilor pentru copii este cuvantuljucarii care se
estimeaza ca va atrage anul acesta 65.000 de cautari. Pe urmatoarea
pozitie in topul preferintelor pentru cadouri se afla ceasurile si
parfumurile, care vor avea fiecare in jur de 45.000 de cautari.

Urmatorul loc in clasament il ocupa
urmatoarele cautari: laptopuri, lenjerie intima si bijuterii, fiecare
cu o estimare de 20-23.000 de cautari in decembrie 2012. 

Studiul realizat de SEO monitor arata
ca romanii incep sa caute pe internet reduceri, promotii, oferte de
sezon pentru telefoane inca de la inceputul lunii noiembrie
.

Din
prima saptamana a lunii noiembrie si pana la inceputul lui decembrie
cautarile cresc cu 15%.

Parfumurile au o crestere si mai mare,
interesul pentru aceste produse fiind vizibil din prima jumatate a
lunii noiembrie, la inceputul lui decembrie ajungandu-se chiar la o
crestere cu 40 de procente.

Cautarile pe lenjerie intima si
bijuterii se instaleaza pe un trend ascendent la sfarsitul lunii
noiembrie si cresc cu aproape 30 de procente.Decoratiunile de Craciun
se cauta inca din octombrie, avand o ascensiune de 90 de procente
pana pe 15 decembrie.

Perioada sarbatorilor este un moment
foarte important pentru cei mai multi retaileri, fie ei proprietari
de e-commerce-uri sau nu. Potrivit studiului realizat de SEO monitor,
utilizatorii de internet aleg sa caute cadouri de sarbatori fie
bazandu-se pe rezultatele oferite de Google pe cuvinte cheie, fie
mergand direct catre un magazin online deja cunoscut. 

Astfel, magazine online specializate pe
IT&C cu un brand cunoscut se pot astepta la cereri directe in sezon.

” Studiile privind comportamentul
consumatorilor romani arata ca pentru anumite produse – cum sunt
telefoanele mobile – motorul de cautare Google a devenit principala
sursa de informare si cercetare. Avand astfel de informatii legate de
preferintele consumatorilor lor si cu o campanie de promovare pe
motoarele de cautare inceputa la timp, retailerii pot sa-si
maximizeze profitul in perioada sarbatorilor de Craciun.”, declara
Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor.