Media & Advertising

Branduri care mizeaza pe trecut. „Comunismul e cool pentru hipsteri”

23 Mar, 14:20 • marian.rujoiu
"Recunoaste valoarea timpului", "Lactate ca odinioara", "Senzatii tari din 1964" sau "Povestea merge mai departe" sunt doar cateva dintre sloganurile adoptate de branduri care au mizat pe spoturile publicitare orientate catre trecut.
Branduri care mizeaza pe trecut. Comunismul e cool pentru hipsteri

Iar pariul pe trecut pare sa fie unul castigator pentru ca noi toti, in calitate de consumatori, ne dorim sa putem calatori in timp.

„E frumos cand reusesti prin advertising  sa le dai oamenilor de azi versiunea mai buna a unei lumi in care oamenii aveau alte valori, alte dansuri… alte feluri de a-si petrece duminicile”, sustin publicitarii agentiei GMP.

In ceea ce priveste motivele pentru care un brand ar alege intre un spot cu tematica din zilele noastre si unul retro, acestea sunt „multe si nenumarate”.

Si nu vorbim atat despre argumente, cat despre cele mai bune solutii pe care pe care agentia se straduieste sa le dea clientului.

Si pana se ajunge la nuantele de executie retro-vintage, agentia isi pune niste intrebari, respectiv  despre ce e produsul clientului, care sunt minusurile si punctele lui forte, cu ce probleme se confrunta in momentul de fata pe piata,  ce concurenta are, ce obiective ai cand spui povestea despre produsul tau, cui o spui sau cu cine vorbesti: bunici, mamici sau hipster, au explicat reprezentantii GMP, pentru DailyBusiness.ro.

„Fie ca alegi sa spui pentru brandul tau o poveste din trecut sau una din zilele noastre, important e sa fie credibila. Nu doar spusa frumos, ci si sustinuta de produsul pe care-l promovezi”, au mai spus publicitarii aceleiasi agentii.
 
Nu doar spoturile orientate spre trecutul indepartat au succes la publicul din Romania, ci si cele cu tematica comunista.

Motivul? Comunismul e cool pentru targetul caruia i se adreseaza, acesta fiind format din tinerii hipsteri.

[dbvideo=831]

„Pentru segmentul acesta, comunismul e cool, fiind o epoca pe care hipsterii n-au experimentat-o live si deci, nu-i stiu neajunsurile. Nu tine de nostalgie. E ca si cand ai spune ca oamenii trecuti de 30 de ani sunt nostalgici dupa perioada interbelica (pe care n-au trait-o). Nu. Li se pare doar cool”, au spus oficialii agentiei de publicitate.
[quote=]Comunismul e vintage-ul pustilor de azi[/quote]
Reprezentantii Agentiei GMP Advertising sustin ca de cele mai multe ori, costurile unui spot TV de epoca sunt mai ridicate decat ale une productii contemporane si asta pentru ca necesita un design, o garderoba sau make-up adaptate.

„Ma refer atat la obiectele in sine, cat si la specialistii care le valorifica”, sustin reprezentantii GMP, care au creat seria reclamelor tematice, orientate spre trecut, pentru brandul Timisoareana, „Povestea merge mai departe”.

Creativii de la GMP au explicat ce a insemnat fiecare poveste pentrumarca de bere.

„De la unde plasezi actiunea si cum o conturezi cat mai fidel epocii respective, pana la a verifica pe Google cand scrii, de teama sa nu faci vreo gafa, ca plasarea unui TV la inceputul anilor ’20, cand in Romania oamenii nu aveau nici radio”, au spus publicitarii.

[dbvideo=832]

Napolact este un alt brand care a mizat pe trecut.

„Intr-o vreme in care oamenii sunt tot mai preocupati de o alimentatie sanatoasa, un brand vine si spune: ‘Lactate ca odinioara’. De ce? Pentru ca multi consumatori stiu ca mai demult branza era branza, laptele era adevarat lapte etc. Daca perceptia asta despre ‘cat de buna era branzica odinioara’ n-ar fi existat, probabil ar fi spus – ca azi”, sustin creativii de la GMP.

[dbvideo=830]